شاهزاده سعودی ناجی ورشکسته های اروپایی!

شاهزاده سعودی ناجی ورشکسته های اروپایی!
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 21:49

العالم - ولید بن طلال شاهزاده عربستانی در مقام ناجی با پرداخت مبلغی کلان به کمک یک شرکت ورشکسته اروپایی شتافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت "کینگدام هولدینگ کمپانی" که اکثریت سرمایه آن متعلق به ولید بن طلال شاهزاده و میلیاردر عربستانی است، تصمیم گرفت در چارچوب بازنگری در ساختار سرمایه و سرمایه گذاری، با پرداخت مبلغ 49.2 میلیون یورو (معادل 52.37 میلیون دلار) شمار بیشتری از سهام "یورو دیزنی" را خریداری نماید.

مدیران کینگدام هولدینگ کمپانی که 95 درصد سهام آن متعلق به ولید بن طلال است تأکید کردند که این شرکت در تمام عملیات پذیره نویسی های سهام حق اولویت شرکت یورو دیزنی شرکت کرده و بدین ترتیب شرکت ولید بن طلال، سهم بیش از 10 درصدی خود از مالکیت بر شرکت یورو دیزنی را حفظ می نماید.

در ماه اکتبر سال گذشته نیز، شرکت "کینگدام هولدینگ کمپانی" اعلام کرده بود ولید بن طلال با هدف حفظ سهم 10 درصدی خود از سهام شرکت یورو دیزنی در پذیره نویسی سهام حق اولویت شرکت خواهد کرد. اما هیچگونه اشاره به جزئیات در این باره نشد.

ولید بن طلال، دومین سهامدار بزرگ در یورو دیزنی به شمار می آید. این مجموعه پس از کاهش شمار بازدید کنندگانش از 16 میلیون نفر در سال 2012 به 14.2 میلیون نفر در سال 2014 زیان ده بوده است.

سهامداران یورو دیزنی در ماه ژانویه گذشته با طرح بازنگری در ساختار این مجموعه با هدف جمع آوری یک میلیارد یورو برای آن موافقت کردند. 

پربیننده ترین خبرها