31 کشته در نبرد داخلی القاعده و نیروهای هادی در یمن

31 کشته در نبرد داخلی القاعده و نیروهای هادی در یمن
جمعه 29 آبان 1394 - 13:55

منابع محلی در استان حضرموت یمن گزارش دادند که در درگیریهای داخلی صبح امروز عناصر القاعده و نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن 31 نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسؤول نظامی در حضرموت که بزرگ ترین شهر آن به نام "المکلا" تحت کنترل عناصر القاعده است، گفت که عناصر القاعده مراکز ایست و بازرسی های نزدیک به شبام و وادی صیر را هدف قرار دادند.

این منبع خاطرنشان کرد که در این حملات 12 نفر از نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی و 19 نفر از عناصر القاعده کشته شدند اما یک منبع بیمارستانی گفت که تعداد کشته شته های نیروهای عبدربه منصور هادی 15 نفر بوده است و چند شهروند نیز مجروح شدند.

مسؤولان محلی اعلام کردند: این دو حمله در ورودی غربی منطقه شبان رخ داد. عناصر القاعده یک بمب را هنگام عبور خودروی گشتی متعلق به نیروهای طرفدار هادی منفجر کردند که با شلیک گلوله از سوی آنها پاسخ داده شد.

القاعده همچنین با انجام عملیات انتحاری یک خودروی بمب گذاری شده را در ایست و بازرسی نیروهای عبدربه هادی در یک منطقه مسکونی منفجر کردند که در اثر آن، به چندین خانه آسیب رسید و تعدادی از شهروندان مجروح شدند.

برپایه این گزارش، استان حضرموت خاستگاه اصلی القاعده در یمن به شمار می رود و نیروهای طرفدار هادی در این استان مستقر هستند. نیروهای جنبش انصار الله یمن در استان حضرموت حضور ندارند.

پیشتر نیز اخباری مبنی بر اختلافات داخلی بین شبه نظامیان عبدربه منصور هادی و عناصر القاعده منتشر شده بود. این درحالی است که هر دوی آنها از حمایت مالی و تسلیحاتی دولت سعودی برای عملیات علیه ارتش و کمیته های مردمی یمن برخوردار هستند. این اختلافات بیشتر درخصوص میزان حمایت های مالی و تسلحاتی و کنترل بر مناطق یمن است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها