مغز متفکر حملات پاریس چگونه به بلژیک بازگشت

مغز متفکر حملات پاریس چگونه به بلژیک بازگشت
شنبه 30 آبان 1394 - 10:44

مجله گروه تروریستی "داعش" معروف به "دابق" متن مصاحبه با "ابا عود" مغز متفکر حملات تروریستی پاریس را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالحمید ابا عود" تروریست 27 ساله بلژیکی که "ابی عمر البلجیکی" لقب داشت، در این مصاحبه گفت که به همراه دوستش "خالد" (ابو زبیر البلجیکی) و "سفیان" (ابا خالد البلجیکی) به هدف ترساندن "کفار"، از سوریه به بلژیک بازگشت. 
وی با اشاره به عضویت بلژیک در ائتلاف آمریکا ضد داعش، خاطرنشان کرد که با مشکلات بسیاری برای بازگشت به بلژیک و اروپا مواجه شد؛ ولی در نهایت توانست این کار را عملی کند و به سلاح و یک خانه امن دست یابد تا از آنجا عملیات خود را طرح ریزی کند.
ابا عود درباره دلیل لو رفتن تصاویر او در رسانه‌ها اظهار داشت، که پس از گم شدن دوربین یکی از عناصر داعش که از او فیلم گرفته بود، فردی آن دوربین را پیدا کرد و به رسانه های غربی فروخت.
ابا عود درباره چگونگی درگیر شدن با پلیس بلژیک تأکید کرد، هنگامیکه هم‌قطارانش به دست پلیس بلژیک کشته شدند، همراه آنها نبود. و ابو زبیرو ابو خالد در لحظه حمله نیروهای بلژیکی در خانه امن تنها بودند و پس از حمله نیروهای پلیس فرانسه و بلژیک کشته شدند.
ابا عود خاطرنشان کرد سرویسهای اطلاعاتی او را می شناختند زیرا قبل دستگیر شده بود.

وی اظهار داشت، به دلیل آنکه سرویسهای امنیتی اروپایی اطلاعات او را در اختیار داشتند، او را تحت تعقیب قرار دادند؛ زیرا آنها فهمیده بودند که در حال طرح ریزی عملیات است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها