داعش یا بوکوحرام.. کدامیک خونریزترند؟

داعش یا بوکوحرام.. کدامیک خونریزترند؟
شنبه 30 آبان 1394 - 12:38

یک دانشگاه آمریکایی با ارائه گزارشی آماری، گروهِ تروریستی بوکوحرام، را خطرناک تر از داعش و به عنوان خونریزترین گروه تروریستی جهان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دانشگاه آمریکایی "مریلند" با ارائه آماری از تعداد کشته های دو گروه داعش و بوکو حرام که در ایالت های شمالی نیجریه فعالیت می کند، این گروه را از نظر خونریزی، سفاک تر از داعش خواند.

بر پایه این گزارش، بوکوحرام، در سال 2014، مسبب مرگ 6644 نفر شد و داعش، در همین مدت، 6073 تن را به کام مرگ فرستاد.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که این دو گروه به تنهایی، مسبب بیش از نیمی از قتل هایی تروریستی جهان در سال 2014 است که خونین ترین سال تروریستی به شمار می رود، زیرا بر اساس پژوهش موسسه اقتصاد و صلح جهانی، کشته های ناشی از تروریسم بین المللی، در مقایسه با سالِ پیش از آن، افزایشی چشمگیر، در حد 80 درصد را شاهد بود.

در این گزارش با تاکید بر کشته شدن 32 هزار و 500 نفر در حملات تروریستیِ سال گذشته، این تعداد را 9 برابر قربانیانِ تروریسم در سال 2000 ارزیابی کرد.

"بوکو حرام" که به معنی "آموزه های غربی حرام است" می باشد؛ با حمله به مدرسه ها و ربودن صدها دانش آموز دختر، به شهرت جهانی دست یافت و پس از آن در حملاتی گسترده، بازارهای سراسر نیجریه را منفجر کرد.

دانشگاه مریلند، از نظر آسیب دیدن از تروریسم، عراق را در درجه نخست معرفی و تاکید کرد که طی سال گذشته، 9929 عراقی کشته شده اند که این تعداد، بیشترین تعداد کشته های تروریسم، در یک کشور است.

پس از عراق، نیجریه، افغانستان، پاکستان و سوریه به عنوان قربانیان تروریسم معرفی شده اند، به طوری که 78 درصد از قربانیان تروریسم در این کشورها جان باخته اند.

این گزارش همچنین تاکید کرده است که 10 کشور از 11 کشوری که بیشترین آسیب را از تروریسم دیده اند، بالاترین میانگین های پناه جویان و آوارگان را دارا هستند که این مساله، ارتباط مستقیم ِ بحران کنونی آوارگان و تروریسم را ثابت می کند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها