مخالفان سوری در نشست عربستان شرکت نمی‌کنند

مخالفان سوری در نشست عربستان شرکت نمی‌کنند
يکشنبه 1 آذر 1394 - 17:26

دمشق، (العالم) – شخصیت‌های مخالف دولت سوریه بر مخالفت خود با برپایی نشست ماه آینده در عربستان برای انتخاب "شورای مخالفان" که بر اساس مصوبات وین با دولت دمشق گفت و گو خواهد کرد، تاکید دارند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری العالم، شماری از مخالفان سوری خاطرنشان کردند که عربستان سعودی یکی از طرف های منازعه فعلی در سویه است و نمی تواند نقشی برای حل این بحران داشته باشد. 

"محمود مرعی" رییس "شورای اقدام ملی دموکراتیک" به شبکه خبری "العالم" گفت: عربستان خود یکی از طرف های درگیر در سوریه است که هزینه برخی گروه های سیاسی و شبه نظامیان را برای مداخله و جنگ در سوریه می پردازد و اکنون می خواهد آنان را برای توافق درباره این که چه طرفی نماینده عربستان، قطر، ترکیه و دیگر طرف هاست به این کشور فرا بخواند. 

"فراس ندیم" از سران "حزب دموکرات سوریه" نیز در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، اگر از ما به عنوان یک حزب سیاسی مخالف در داخل سوریه دعوت شود، این دعوت را نمی پذیریم به ویژه تا وقتی که عربستان در صدد تحقق منویات محقق نشده اش در سوریه است.

رسانه های گروهی عربستان به تازگی گزارش دادند که ریاض در صدد برگزاری کنفرانس وحدت مخالفان سوری در گفت و گوهای آتی با حکومت دمشق در اواسط دسامبر 2015 است.   

"عبدالله المعلمی" نماینده عربستان در سازمان ملل متحد گفته است که عربستان برای جمع کردن مخالفان سوری و ایجاد اتحاد مواضع میان آنان، تلاش می کند که کنفرانسی با شرکت تمام گروه های مخالف و شخصیت های سوری مقیم داخل سوریه برگزار کند.       

MKH-22-08:40

پربیننده ترین خبرها