ویدیوی جدید داعش در رسانه‌های فرانسه جنجال آفرید

ویدیوی جدید داعش در رسانه‌های فرانسه جنجال آفرید
يکشنبه 1 آذر 1394 - 18:49

ویدیویی که داعش در تولید آن از سخنان "فیلسوف" فرانسوی درباره ضرورت توقف حمله به ملل مسلمان در جهان استفاده کرده، در محافل رسانه‌ای فرانسه خبرساز شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این نخستین بار نیست که داعش از سخنان "میشل اونفری" به عنوان اعتراف یک اروپایی علیه اقدامات اروپایی ها استفاده می کند و این بار هم یک هفته بعد از حملات تروریستی پاریس این کار را تکرار کرده است تا بار دیگر بحث درباره هسته های خفته تروریستی در میان جامعه مسلمانان فرانسه و جوانانی که در سالهای اخیر مجذوب آموزه های داعش شده اند، بالا بگیرد.

میشل اونفری در واکنش به انتشار این ویدیو در گفت و گو با شبکه خبری بی اف ام گفت: به غیر از یک برهه آرامش که در زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک و دومینیک دو ویلپن وزیر خارجه اش رخ داد و آن دو از سیاست های جورج بوش رییس جمهور وقت آمریکا در حمله به عراق در سال 2003 پیروی نکردند، در بقیه سال ها یعنی در تمام 25 سال اخیر و از زمان فرانسوا میتران، تمام احزاب چپ و راست پیرو سیاست های آمریکا در جنگ صلیبی – اصطلاحی که بوش برای جنگ به کار گرفت – علیه مسلمانان بوده اند و جوابی که در حال حاضر ما دریافت می کنیم جواب یک نیروی ضعیف تر به یک نیروی قوی و زورگوست.

اونفری در گفت و گو با مجله لوبوان نیز گفت که فرانسه باید حمله به ملت های مسلمان در تمام جهان را متوقف کند. وی پیشنهاد داد بین داعش و فرانسه آتش بس برقرار شود تا هسته های خفته آن در داخل این کشور نیز از حمله علیه شهروندان دست بکشند. او افزود: هرکس علیه اسلام سیاسی جنگ بکارد لاجرم از اسلام سیاسی جنگ درو خواهد کرد.

فرانسه از نظر تعداد مسلمانان مقیم، رتبه یکم را در میان کشورهای اروپایی داراست و بعد از حملات پاریس که جان 130 نفر را گرفت، معلوم شد بیشتر کسانی که مرتکب این جنایت شدند در فرانسه زاده شده و رشد کرده اند و فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه نیز با تاسف به این موضوع اشاره کرد.

فرانسه بیش از 3 دهه است که از ادغام اتباع مغرب در جامعه خود رنج می برد اما ناکارآمدی سیاست های اجتماعی و افزایش میانگین بیکاری نتوانسته راه حل های ریشه ای برای این مشکل پیدا کند. مسلمانان فرانسه نیز در حالت دفاع از خود قرار گرفته و مقامات سیاسی از مسلمانان جامعه فرانسه می خواهند ضمن محکوم کردن هر گونه عملیات تروریستی تحت پوشش دین در خاک فرانسه از تروریست ها تبری بجویند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها