پلیس آمریکا بیش از دزدان، اموال مردم را چپاول می‌کند

پلیس آمریکا بیش از دزدان، اموال مردم را چپاول می‌کند
يکشنبه 1 آذر 1394 - 21:57

آمار رسمی دفتر فدرال آمریکا حاکی است که ارزش چپاول و مصادره اموال و تجهیزات شهروندان آمریکایی توسط پلیس آمریکا، میلیون‌ها دلار بیشتر از اموالی است که دزدان در این کشور از مردم به سرقت می‌برند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، براساس آمار دفتر فدرال، پلیس آمریکا در سال 2014 میلادی اموالی به ارزش چهار و نیم میلیارد دلار را مصادره کرده، در حالی که ارزش اموال سرقت شده توسط دزدان آمریکایی در همین سال 4 میلیارد دلار بوده است.    

به نوشته پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم"، قانون آمریکا به پلیس این کشور اجازه می دهد اگر شبهه ای در اموال شهروندان در زمینه کسب آن به شکل غیر قانونی داشته باشند، آن را مصادره کنند و در این زمینه نیازی به اجازه دادگاه، وارد ساختن اتهام به صاحبان این اموال یا توقیف آنان ندارند.   

اموال مصادره شده برای خرید تجهیزات یا حتی پرداخت حقوق در میان واحدهای پلیس توزیع می شود.

"کین پیورتن" افسر پلیس شهر "کلمبیا" در ایالت "میسوری" به خبرنگاران گفت: عادت کرده ایم وقتی بودجه نیست، تمایلاتمان را با اموال مصادره ای محقق کنیم، این اموال "هدیه ای آسمانی" است و ما با این مقوله چنین برخورد کی کنیم.

"جک رایس" کارمند سابق سازمان سیا نیز خاطرنشان کرد، اختیارات پلیس آمریکا باعث تضعیف مشروعیت ساز و کار عدالت در آمریکا شده که برای مقابله با آن باید تدابیری در سطوح ایالتی و فدرالی اتخاذ شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها