تصاویر؛ تهدیدات تروریستی، زندگی در بروکسل را مختل کرد

تصاویر؛ تهدیدات تروریستی، زندگی در بروکسل را مختل کرد
يکشنبه 1 آذر 1394 - 22:33

پس از تهدیدات گروه تروریستی داعش و در پی بالا رفتن سطح آماده‌باش امنیتی در پایتخت بلژیک، زندگی عادی در بروکسل مختل شده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم در پی هشدار درباره وجود تهدیدات تروریستی قریب الوقوع، آماده باش امنیتی در پایتخت بلژیک به درجه 4 رسیده که بالاترین میزان آماده باش در این کشور است.

میدان "گراند پلاس" در مرکز بروکسل که همیشه شلوغ است، خالی از جمعیت شده و فقط سربازان و نیروهای پلیس نسبت به گشت های شناسایی در اطراف آن اقدام می کنند.

 خیابان های شهر هم خالی از عابران است و مراکز تجاری بزرگ تعطیل هستند. خودورهای نظامی مقابل ساختمان های حساس و مهم مستقر شده اند تا برای هر حمله احتمالی آماده باشند.

نشریه لوسوار چاپ بلژیک خاطرنشان کرد که پلیس به دنبال دو مظنون است که یکی از آنها مواد منفجره حمل می کند و احتمال وقوع حملات انتحاری شبیه حملات پاریس وجود دارد.

 یان یامبون وزیر کشور بلژیک امروز در گفت و گو با مطبوعات گفت که وضعیت خطرناک است وگرنه نیازی به افزایش سطح آماده باش تا درجه چهارم نبود.

از سوی دیگر شارل میشل نخست وزیر بلژیک تاکید کرد که افزایش سطح آماده باش در بروکسل بر اساس اطلاعاتی است که از احتمال وقوع حملاتی شبیه به حملات پاریس خبر می دهد.

مرکز تحلیل اطلاعات امنیتی و هماهنگی بلژیک در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان امنیت کشورش بخشنامه هایی برای شهروندان صادر کرده و از آنها خواسته که از اماکن شلوغ مانند فرودگاهها، بازارهای عمومی و ورزشگاهها دور بمانند. تمام ایستگاههای مترو نیز در پایتخت بلژیک بسته شده است.

این بیانیه خاطرنشان می کند که وضعیت فوق العاده در سایر مناطق کشور به درجه 3 رسیده و دستگاههای امنیتی چندین عملیات علیه مظنونان در بروکسل انجام داده اند و بعد از وقوع حملات پاریس 10 نفر را توقیف کردند که همگی به جز یک نفر آزاد شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها