روسیه: به آینده "بشار اسد" اشاره نکرده‌ایم

روسیه: به آینده
سه شنبه 3 آذر 1394 - 11:26

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، پیشنویس قطعنامه پیشنهادی این کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره مبارزه با تروریسم، عاری از حتی یک کلمه درباره آینده بشار اسد رئیس جمهور سوریه است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "گنادی گاتیلوف" دیروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: آینده بشار اسد موضوع پیشنویس قطعنامه پیشنهادی روسیه نیست .
گاتیلوف افزود : هیچ جمله ای درباره بشار اسد در پیشنویس قطعنامه وجود ندارد و هیچ اشاره ای نیز به این مساله نشده است زیرا موضوع پیشنویس قطعنامه لزوم مبارزه جامعه جهانی با تروریسم در سوریه از طریق اتخاذ تدابیر لازم است . 
این در حالیست که ماتیو رایکرافت نماینده انگلیس در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت قبلاً تأکید کرده بود : برای تداوم بررسی پیشنویس قطعنامه پیشنهادی روسیه باید به اختلافات مربوط به نقش بشار اسد پایان داد.
شورای امنیت روز جمعه گذشته ( 20 نوامبر ) با صدور قطعنامه 2249 از کشورهای عضو سازمان ملل خواست که تدابیر لازم را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اتخاذ و از انتقال تروریست های خارجی به سوریه و عراق جلوگیری و برای خشکاندن منابع مالی تروریست ها تلاش کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها