کشف شبکه تونل داعش در سنجار

کشف شبکه تونل داعش در سنجار
پنج‌شنبه 5 آذر 1394 - 15:02

گروه تروریستی داعش برای نقل و انتقال امن عناصر خود در سنجار عراق، شبکه ای از تونلهای پیچیده را حفر کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "اینیدپندنت" به نقل از خبرنگار خود در شهر سنجار واقع در شمال عراق که اخیرا از چنگال داعش آزاد شده است، تأکید کرد: کشف شبکه بزرگ و پیچیده ای از تونلها نشان می دهد که داعش چگونه از عناصر خود در برابر حملات هوایی در عراق و سوریه حمایت می کند.
ایندیپندنت افزود: در بالای زمین چیزی جز پس مانده های جنگ مشاهده نمی کنید که بیانگر بمباران شدید این منطقه طی چند ماه گذشته است. برخی از ایزیدی ها به عنوان ساکنان اصلی سنجار در حال بازگشت هستند . آنها پس از بازگشت با ویرانه های به جا مانده از خانه هایشان روبرو می شوند.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: در زیر زمین نشانه های جدیدی از سنجار یافت شده است که در بردارنده دهها تونل و اماکن خواب و زندگی است و در آنها کابل های برق جریان دارد و پنکه های سقفی در همه جا به چشم می خورد . عناصر داعش در دورانی که در این شهر بسر می بردند در این تونلها زندگی می کردند.
به گفته فرمانده نیروهای کرد پیشمرگه در داخل سنجار، تا کنون در اطراف شهر 30 تونل و در داخل محله های مختلف آن 40 تونل یافت شده است.
داعش همچنین از این تونل ها برای رفت و آمد عناصر خود به دور از چشمان جنگنده ها و انبار کردن مواد منفجره و انتقال تسلیحات استفاده می کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها