کوتاه آمدن در برابر روسیه به روش ترکیه!+فیلم

پنج‌شنبه 5 آذر 1394 - 22:12

العالم ـ ارتش ترکیه پس از انتشار فایل صوتی از مکالمه با خلبان های روسی و اعلام آمادگی برای همه گونه همکاری با ارتش روسیه، تاکید کرد که نمی دانسته جنگنده ای که ساقط کرده، روسی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش ترکیه امروز(پنجشنبه) در بیانیه ای تاکید کرد که ما نمی دانستیم هواپیما متعلق به کدام کشور بوده و اصول پایبندی به حریم هوایی را به شکل خودکار و اتوماتیک اجرا کردیم.

ارتش ترکیه همچنین یادآور شد  که تلاشهای گسترده ای برای یافتن دو خلبان جنگنده سوخوی روسی مبذول کرده است.

ارتش ترکیه، با انتشار یک فایل صوتی مدعی شد که پیام های این فایل مربوط به هشدار به خلبان هواپیمای روسی، قبل از شلیک به سمت آن بوده  است.

در یکی از هشدارها به طور مکرر به زبان انگلیسی گفته می شود:" این نیروی هوای ترکیه است شما به حریم هوایی ترکیه نزدیک می شوید، فورا به سمت جنوب حرکت کنید"؛ اما شبکه های روسی از خلبان روسی نجات یافته، نقل کردند که هیچ هشدار و یا تماسی از ارتش ترکیه دریافت نکردند.

ترکیه اعلام کرد که دو جنگنده ترکی از نوع "اف ـ16"، یک جنگنده "سوخوی سو ـ 24" را بعد از ده بار هشدار در عرض 5 دقیقه برای ترک حریم هوایی ترکیه، ساقط کردند، اما مسکو می گوید که هواپیما براساس یک عملیات از پیش برنامه ریزی شده در داخل حریم هوایی سوریه بوده است. 

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درنخستین واکنش به سرنگون شدن هواپیمای جنگی کشورش به دست ترکها، بیان کرد که "ترکیه از پشت به روسیه خنجر زده است" و آنچه که روی داد بر روابط دوجانبه میان روسیه و ترکیه تاثیر خواهد گذاشت.

این حادثه که به کشته شدن یک خلبان روس منجر شد، خطرناکترین اتفاق میان مسکو و انکارا از زمان شروع عملیات هوایی روسیه در سوریه از دو ماه پیش تاکنون به شمار می آید.

به دنبال سرنگونی هواپیمای جنگنده روسیه توسط هواپیماهای f16  نیروی هوایی ترکیه، یکی از دو خلبان هواپیمای روسی به دست تروریست های مستقر در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه کشته شد و خلبان دوم با عملیات هلی برد نیروی هوایی روسیه نجات یافت.

پربیننده ترین خبرها