رسوخ کابوس انتفاضه دربدنه اجتماع صهیونیست ها

رسوخ کابوس انتفاضه دربدنه اجتماع صهیونیست ها
پنج‌شنبه 5 آذر 1394 - 22:44

العالم - نخبگان رژیم اشغالگر قدس نسبت به سرخوردگی و ناامیدی که به جامعه صهیونیستی و در نتیجه شکست تدابیر امنیتی در مهار انتفاضه قدس دست داده است، هشدار دادند ؛ زیرا این ناامیدی به شکلی بی سابقه ای، افکار عمومی جامعه مذکور را تحت الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تارنمای مرکز اطلاع رسانی فلسطین یک اندیشمند برجسته صهیونیستی هشدار داد که این ناامیدی و یاس از مهار انتفاضه طیف گسترده ای از یهودیان را وا می دارد تا به دنبال امنیت، اراضی اشغالی 48 (اسرائیل) را ترک کنند.

یوسی کلاین، اندیشمند صهیونیستی مذکور ابراز می دارد که برخی یهودیان به فکر ترک «اسرائیل» افتاده اند که دلیل آن نیز ناامیدی ناشی از پایین آمدن سطح احساس امنیت شخصی است.

وی در مقاله ای که در شماره امروز پنجشنبه روزنامه هاآرتص منتشر شد، به نقل از یک یهودی که به خاطر ناامیدی و سرخوردگی به فکر مهاجرت است، نوشت: «چه چیزی فلسطینیان را وا می دارد تا با استفاده از چاقو به ما حمله کنند؟ ما برای متوقف کردن موج عملیات چه کار باید می کردیم که نکردیم؟! ما خانه های آنها را ویران و با ایجاد ایست های بازرسی، رفت و آمدشان را محدود کردیم و کودکان شان را بازداشت نمودیم ؛ ولی این کارها هیچ نتیجه ای به دنبال نداشته است. آنها به شکار ما ادامه می دهند.»

وی در ادامه افزود: «ما مثل یک مشتزن هیکل درشت و البته کوری هستیم که در وسط رینگ ایستاده و به سمت هوا مشت پرتاب می کند. از جمله دلایل ناامیدی ما این است که فلسطینیان هیچ رهبری ندارند که انتفاضه را مدیریت کند ؛ زیرا اگر رهبری داشتند با نابودی او، انتفاضه را متوقف می کردیم.»

کلاین با لحنی تمسخر آمیز و به نقل از فردی که در اندیشه مهاجرت است، می گوید: «آیا باید نیروهایی را اعزام کنیم که به دنبال کودکان فلسطینی حامل قیچی بروند و آنها را دستگیر کنند؟ اسرائیل هیچ گونه اطلاعات امنیتی درباره تصمیم فلسطینی ها جهت اجرای عملیات ندارد و هیچ سازمان یا ارگانی نیست که بتواند برآوردی دقیق از اوضاع داشته باشد.»

وی با اشاره به اینکه تل آویو بعد از کشته شدن 20 یهودی، دلیل این موج عملیات را «تحریک انگیزی» می داند، این توجیه را رد کرد و گفت که این موضوع نشان از انکار واقعیت ها است.

آریه شافیت، نویسنده صهیونیستی حاکمیت راستگرایان بر دستگاه دولتی را مورد انتقاد قرار می دهد و می گوید که در سایه حاکمیت راستگرایان، مقاومت علیه اشغالگری شکل گرفته است.

شافیت در مقاله ای که در شماره امروز پنج شنبه هاآرتص منتشر شد، خاطرنشان ساخت که در سایه دولت راستگرای موجود 1.8 میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه به عنوان یک تهدید راهبردی علیه «اسرائیل» مبدل شده اند که دلیل آن، سرخوردگی و یاس ناشی از محاصره این منطقه می باشد.

وی در ادامه می افزاید: «شرایط در کرانه باختری و اسرائیل نشان می دهد که راستگرایان حاکم به خاطر پافشاری بر ابقای پروژه شهرک سازی، موفقیت های جنبش صهیونیسم در ایجاد یک کشور دموکراتیک یهودی را از بین بردند.»

نویسنده مذکور خاطرنشان می سازد: «غرب به اسرائیل به عنوان یک رژیم نژادپرست نگاه می کند که دلیل آن، سیاست ها و اقداماتی است که راستگرایان حاکم علیه فلسطینیان انجام می دهند.»

یاکوف لابین، روزنامه نگار صهیونیستی در اظهارات امروز خود به اختلاف بسیار عمیقی اشاره کرد که میان سیاستمداران و چهره های امنیتی در زمینه راه های برخورد با انتفاضه وجود دارد.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی بامداد امروز به نقل از یاکوف لابین که به خاطر روابط مستحکمش با دستگاه ها و مقامات نظامی شهرت دارد، اعلام کرد که فرماندهان ارتش به شدت نسبت به پیامدهای معکوس مجازات های دسته جمعی که نتانیاهو دستور انجام آن علیه فلسطینیان را داده است، هشدار داده اند. ضمنا ارتش و سازمان اطلاعات داخلی (شاباک) هشدار داده اند که این مجازات ها دایره انتفاضه را گسترده تر خواهد کرد و طیف بیشتری از افراد را جذب خود خواهد نمود. 

پربیننده ترین خبرها