مزدوران کلمبیایی امارات در یمن

مزدوران کلمبیایی امارات در یمن
جمعه 6 آذر 1394 - 21:31

روزنامه نیویورک تایمز خاطرنشان کرد: کشور امارات بطور محرمانه صدها مزدور کلمبیایی را برای شرکت در جنگ یمن به این کشور گسیل داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اولین یگان پیشتاز خارجی است که امارات بطور مخفیانه  به آنها در پایگاه نظامی در شهرک نظامی الزاید طی 5 سال گذشته آموزش نظامی داده است .
این یگان شامل 450 جنگجو علاوه بر مزدوران کلمبیایی در بردارنده اتباع سایر کشورهای آمریکای لاتین از جمله سالوادور و پاناما و شیلی است.
تارنمای روزنامه القدس العربی ضمن اعلام این مطلب افزود: مزدوران کلمبیایی اعزام شده به یمن از میان 1800 مزدور نظامی آمریکای لاتین انتخاب شدند که هم اکنون در پایگاه نظامی امارات در حال فراگرفتن آموزش نظامی هستند.
عناصر کلمبیایی ماه گذشته پس از دریافت پول و رتبه نظامی در امارات به یمن اعزام شدند و سایر عناصر مزدور هم اکنون در حال فراگرفتن دوره آموزش خلبانی بمب افکن و استفاده از خودروهای نظامی زرهی هستند.
دلیل استفاده مقامات امارات از کلمبیایی ها آن است که تصور می کنند آنها در جنگ های چریکی جنگجویان با صلابت و با تجربه ای هستند و مدتها را در جنگل های کلمبیا بسر برده اند.
ماموریت کلمبیایی ها در یمن بطور مشخص معلوم نیست .
القدس العربی به نقل از یکی از افراد مطلع گفت: آنها تا چند هفته آینده در نبردها شرکت نخواهند کرد. آنها قرار است به صدها سرباز سعودی و سودانی اعزام شده در چارچوب نیروهای ائتلاف ضد یمن ملحق شوند.
گزارش سازمان ملل حاکی است : 400 سرباز اریتره ای به همراه سربازان امارات به یمن اعزام شده اند.
گزارش مزبور خاطرنشان کرد: در صورت ثابت شدن این خبر، چنین اقدامی نقض قانون سازمان ملل در خصوص حوزه فعالیت نیروهای نظامی اریتره، بشمار می رود.
بر اساس اسناد و اظهارات مقامات آمریکایی عناصر مزدور در امارات موظف هستند تا از خطوط انتقال لوله های نفت و تاسیسات حساس محافظت به عمل آورده و در صورت شورش کارگران خارجی در امارات آنها را سرکوب کنند. 


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها