دیده‌بان حقوق بشر: عربستان جنایت جنگی مرتکب می‌شود

دیده‌بان حقوق بشر: عربستان جنایت جنگی مرتکب می‌شود
شنبه 7 آذر 1394 - 09:31

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که عربستان در یمن مرتکب جنایات جنگی می شود و باید تحت پیگرد قرار بگیرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر عربستان و متحدانش را به پایمال کردن قوانین بین الملل و ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم کرد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش دیده بان حقوق بشر تأکید کرد: عربستان اخیراً 10  بار به مناطق غیرنظامی در یمن حمله هوایی کرده و صدها شهروند را کشته است، و شورای امنیت سازمان ملل باید درباره جنایات جنگی عربستان تحقیقات را آغاز کند .
دیده بان حقوق بشر افزود : هزاران یمنی از مارس 2015 شهروند یمنی تاکنون در حملات هوایی عربستان کشته شده اند و قوانین بین المللی جنگ و حقوق بشر در این حملات پایمال و نادیده گرفته شده است .
دیده بان حقوق بشر درباره علت حمله عربستان به مناطق مسکونی و اماکن عمومی یمن اعلام کرد : عربستان در حمله به مناطق غیرنظامی یمن یا دلیلی برای شناسایی اهداف نظامی در دست ندارد یا هیچ فرقی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نیست.
این سازمان بین المللی خاطرنشان کرد: تاکنون عربستان و هیچ یک از متحدانش هیچ تحقیقاتی درباره گزارش های مربوط به ارتکاب جنایات جنگی در یمن آغاز نکرده است .
دَه حملۀ هوایی اخیر عربستان به مناطق غیرنظامی یمن در استان های صنعاء عمران ، حجه ، الحدیده و اب انجام شد و منازل مسکونی ، بازارها ، یک کارخانه و یک زندان تخریب شدند.
آمریکا که خود را مدعی حمایت از دمکراسی و آزادی در جهان معرفی می کند، به جای متوقف کردن تجاوز خونین عربستان و متحدانش به یمن در ماه نوامبر کنونی با فروش بمب هایی به ارزش یک میلیارد و 290 میلیون دلار به ریاض موافقت کرد.

پربیننده ترین خبرها