همسر سابق البغدادی با نظامیان لبنانی مبادله شد

همسر سابق البغدادی با نظامیان لبنانی مبادله شد
سه شنبه 10 آذر 1394 - 20:11

منابع امنیتی لبنانی خاطرنشان کردند که تبادل اسرا میان لبنان و گروه تروریستی جبهه النصره به آزادی سجی الدلیمی همسر سابق ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روز سه شنبه، ۱۰ آذر، گروه تروریستی جبهه النصره، 16 تن از نیروهای ارتش و ماموران پلیس لبنان را که در اختیار داشت آزاد کرد و در مقابل، 13 تن از اعضا و هواداران این گروه از زندان‌های لبنان آزاد شدند.

ماموران آزاد شده لبنانی در محلی در مرز لبنان و سوریه، سوار خودروی متعلق به صلیب سرخ شدند که در محل مبادله حضور داشت.

پنج نفر از زندانیان آزاد شده جبهه النصره زن هستند و سجی الدلیمی، که گفته می‌شود همسر سابق ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش، یکی از آنان است. او گفته است قصد دارد به ترکیه عزیمت کند. پیشتر به نقل از سجی الدلیمی گزارش شد که ازدواج او و البغدادی سال‌ها پیش به طلاق انجامیده است.

«سجی الدلیمی» یکی از همسران سابق البغدادی، بهمن ماه سال گذشته در حالی که باردار بود، در لبنان دستگیر شد؛ وی که هم‌اکنون همسر یکی از اتباع فلسین است، از زمان دستگیری تاکنون در یک زندان فوق امنیتی در خارج از بیروت نگهداری می‌شد. این زن مدت 3 ماه به همسری البغدادی درآمده بوده ولی در سال 2013 و هنگامی که در شهر طرابلس لبنان ساکن بود، به النصره پیوست.
گروه تروریستی جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه همچنین پیکر یکی از نیروهای لبنانی را که چند ماه قبل به قتل رسانده بود نیز تحویل مقامات این کشور داد.

به دنبال تبادل اسرا در منطقه البقاع در شرق لبنان، هم زمان کامیون های حاوی کمک های بشردوستانه به سوی جرود عرسال که محل استحکامات جبهه  النصره در منطقه مجاور با مرزهای سوریه است حرکت کردند.
خبرگزاری ملی لبنان به نقل از اداره امنیت عمومی این کشور اعلام کرد که در چارچوب پیگیری سرنوشت نظامیان لبنانی ربوده شده به دست جبهه النصره و در نتیجه مذاکره با این گروه تروریستی، جسد سرباز شهید محمد حمیه توسط نیروهای اداره امنیت عمومی و صلیب سرخ لبنان تحویل گرفته شد.
منابع امنیتی لبنان گفتند که علاوه بر سجی الدلیمی همسر سابق ابوبکر البغدادی، در میان زنان آزاد شده گروه تروریستی جبهه النصره، جمانع حمید لبنانی از اهالی عرسال قرار دارد که در فوریه 2014 هنگام رانندگی یک خودروی بمب گذاری شده بازداشت شد.
گفتنی است توافق اداره امنیت عمومی لبنان با نماینده جبهه النصره شامل چند ماده است که مهمترین آنها آزادی نظامیان روبوده شده از سوی جبهه النصره در مقابل آزادی تعدادی از عناصر زن و مرد این گروه تروریستی است که در لبنان زندانی بودند.
بر اساس این توافق مجروحان می توانند برای درمان از سوریه به عرسال بروند و مجروحان زبدانی از منطقه تحت محاصره حومه دمشق منتقل می شوند. البته این توافق شامل 16 سرباز ربوده شده لبنانی به دست گروه تروریستی جبهه النصره است و شامل 9 تن دیگر که نزد داعش اسیرند، نمی شود.
در آگوست 2014 جبهه النصره و داعش 29 عضو ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی آن را در درگیری های شدید در عرسال در نزدیکی مرز سوریه ربودند و 4 تن از آنها را به قتل رساندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها