عربستان تاسیسات زیربنایی یمن را بمباران می کند

عربستان تاسیسات زیربنایی یمن را بمباران می کند
چهارشنبه 11 آذر 1394 - 23:03

یک منبع محلی استان صعده یمن، از بحران شدید وضعیت معیشتی این استان به ویژه بخش های مرزی ، به علت حملات عربستان سعودی خبر داد.

 به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری یمن (سبا) به نقل از این منبع، از تخریب تمام بیمارستانها، مراکز بهداشتی و ایستگاههای آب و برق و همه تاسیسات حیاتی از جمله شبکه های ارتباطی در استان صعده خبر داد.
این منبع افزود: به علت این حملات ارتباط بخش های مرزی صعده نیز کاملا از این استان و دیگراستانها قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد، صدها شهروند زیر آوارمنازلشان، در بازارها و اماکن  تجاری جان باخته اند. 
این منبع گفت: سعودیها حتی چاههای آب و راهها را در صعده هدف قرار می دهند و تاکنون دهها زن را دراطرف چاه های آب و در مسیر منتهی به چاه ها کشته اند.

وی از محافل بین المللی و سازمانهای امداد و بشردوستانه خواست برای کاستن از رنج شهروندان یمنی در استان صعده که در معرض وحشیانه ترین و زشت ترین حملات در طول تاریخ قرار گرفته اند، اقدام کنند.
این منبع خاطرنشان کرد، هزاران خانواده در مناطق مختلف این استان برای ادامه حیات به کالاهای اساسی و ضروری زندگی محتاج هستند.

بمب های خوشه ای آل سعود بر سر مردم یمن 

بنابر این گزارش، جنگنده های سعودی همچنین منازل شهروندان و املاک و دارایی های آنان را در استان حجه مورد حمله قرار می دهند.

یک منبع محلی استان حجه در گفت وگو با خبرگزاری "سبا" اظهار داشت: جنگنده های سعودی با استفاده از بمب های خوشه ای 5 بار به بخش حرض و 5 بار نیز به منازل شهروندان شهر حرض و حملاتی نیز به منطقه المزرق انجام داده اند.

این منبع افزود: جنگنده های سعودی در این حملات منازل شهروندان، مزارع و املاک آنان هدف قرار داده و تخریب کردند.

بمباران شبکه های آبرسانی یمن

وی تاکید کرد، ادامه حملات سعودیها به منازل شهروندان یمنی و دارایی های آنان ناشی از خوی وحشیگری و کینه توزانه حکومت آل سعود است.

بنابر این گزارش جنگنده های سعودی در حملات دیگری شبکه ارتباطی منطقه عنم واقع در بخش کتاف و دو طرح آبرسانی در استان صعده را تخریب کردند.

یک منبع محلی در صعده در گفت وگو با خبرگزاری سبا اظهار داشت: جنگنده های سعودی دو طرح آبرسانی در دو منطقه السهلین والحجر در آل سالم در بخش کتاف را هدف قرار دادند که به تخریب این طرح ها و زخمی شدن چندین زن منجر شد.

وی گفت: جنگنده های سعودی همچنین 6 بار به شبکه ارتباطی منطقه عنم واقع در بخش سحار حمله و آن را تخریب کردند.

پربیننده ترین خبرها