آمریکا در صدد استقرار نیروی ویژه در عراق است

آمریکا در صدد استقرار نیروی ویژه در عراق است
پنج‌شنبه 12 آذر 1394 - 10:25

العالم ـ وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) با وجود مخالفت مقام های عراقی اعلام کرد که به زودی یگانی از نیروهای ویژه خود در عراق مستقر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا ضمن اعلام حمایت از تلاش های نخست وزیر عراق تاکید کرد که قصد دارد به زودی یگانی از نیروهای ویژه متشکل از حدود 200 نظامی، برای مشارکت در بمباران داعش، در عراق مستقر کند.

مقام های کاخ سفید می گویند که حیدر العبادی تلاشهای واشنگتن برای ارسال نیروهای ویژه امریکا به کشورش را تایید می کند.

سخنگوی کاخ سفید بیان کرد که اظهارات العبادی در خصوص این مساله فقط مربوط به نیروهای زمینی بوده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق دوروز قبل( سه شنبه) پس از آنکه آمریکا اعلام کرد نیروی ویژه خود را برای کمک به جنگ با سازمان داعش اعزام خواهد کرد گفت کشورش به نیروی زمینی خارجی نیازی ندارد.

العبادی در بیانیه ای افزود دولت عراق تاکید می کند که هر گونه عملیات نظامی یا استقرار هر نیروی خارجی چه نیروی ویژه و غیر از آن در هر نقطه ای از عراق بدون موافقت دولت و هماهنگی با آن و احترام کامل به حاکمیت عراق نمی تواند صورت بگیرد. 

از سوی دیگر لقمان الفیلی سفیرعراق در واشنگتن بر مخالفت کشورش با ایده اعزام نیروهای ویژه از سوی امریکا برای مشارکت در جنگ داعش تاکید کرد.

الفیلی در گفتگو با اسکای نیوز عربی، گفت که این نقش متعلق به نیروهای عراقی است نه هیچ طرف خارجی؛ عراق فقط به پشتیبانی هوایی نیاز دارد.  

جان کری وزیر خارجه امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که امریکا، به صورت کامل همه نقشه های خود در مورد استقرار نیروهای ویژه در عراق را به اطلاع دولت عراق رساند. 

کری در سخنرانی خود در اجلاس سازمان پیمان اتلانتیک شمالی در بروکسل گفت: دولت امریکا و عراق درباره محل استقرار نیروها و وظایف آنها به طور گسترده رایزنی خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها