احتمال شکایت عراق از ترکیه به سازمان ملل

احتمال شکایت عراق از ترکیه به سازمان ملل
پنج‌شنبه 12 آذر 1394 - 18:44

عراق اعلام کرد که در صورت به دست آوردن مدارک کافی درباره قاچاق نفت این کشور به ترکیه ، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "فرات نیوز" روز پنجشنبه به نقل از نصیر نوری سخنگوی وزارت دفاع عراق گزارش داد : دولت عراق اگر مدارک جامع و کاملی درباره اینکه داعش نفت این کشور را به ترکیه قاچاق می کند ، به دست بیاورد ؛ بی شک رسماً به شورای امنیت سازمان ملل و نهادهای بین المللی دیگر شکایت خواهد کرد .
نوری در کنفرانسی خبری گفت: ما اطلاعاتی کلی در دست داریم که حاکی از قاچاق نفت عراق با تانکرها به کشورهایی همچون ترکیه است که بخشی از درآمدهای حاصل از فروش این نفت صرف هزینه های داعش می شود .
نوری خاطرنشان کرد: تصاویر ماهواره ای و اطلاعات سرویس های اطلاعاتی هم نشان می دهد که داعش نفت عراق را به ترکیه قاچاق می کند .
آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه، دیروز در سخنانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوی ترکیه و خانواده اش را به همدستی مستقیم با داعش در سرقت نفت عراق و سوریه و انتقال آن به ترکیه متهم کرد .
اردوغان نیز در واکنش به این اتهام گفت که هیچ کسی حق متهم کردن ترکیه به خرید نفت از داعش را ندارد، و چنین اتهامی ناروا است و مسؤولان این کشور ارزش های اخلاقی خود را از دست نداده اند که از داعش نفت بخرند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها