گاز روسیه یا کود حیوانی برای گرمایش کاخ اردوغان

گاز روسیه یا کود حیوانی برای گرمایش کاخ اردوغان
جمعه 13 آذر 1394 - 19:27

العالم ـ رهبر حزب جنبش قومی ترکیه با انتقاد از ادعای اردوغان در کم اهمیت دانستن پیامدهای احتمال قطع گاز روسیه، گفت: اردوغان کاخش را با سوزاندن فضولات حیوانات گرم نگه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «دولت بهتشلی» رهبر حزب مخالف جنبش قومی ترکیه، اردوغان را به سبب اظهاراتش مبنی بر اینکه «اگر روسیه در چارچوب تحریم ها، گاز را قطع کند، ترکیه به فنا نخواهد رفت»، آماج انتقادات شدید خود قرار داد و به اردوغان پیشنهاد داد تا "آقسرای" (کاخ سفید) خود را با سوزاندن کود و فضولات حیوانات گرم کند.

در پی سرنگونی هواپیمای روسیه که ترکیه ادعا کرد حریم هوایی اش را نقض کرده است، روابط مسکو و آنکارا شاهد تنش بی سابقه شده است؛ در حالی که طرف روس اصرار دارد که ترکها برای این جنگنده روسی که از ماموریت خود در چارچوب عملیات هوایی روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه بازمی گشت، کمین کرده بودند.

روسها این حادثه را به شدت محکوم کردند؛ ولادمیر پوتین این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از جانب کسانی دانست که با تروریستها همدست هستند در حالی که روسیه گمان می کرد آنها شریک و دوست هستند. اما آنکارا در اظهارات خود دچار نوعی سردرگمی شده بود؛ زیرا یک زمان ادعا می کرد که از تابعیت هواپیما بی اطلاع بود و زمانی دیگر می گوید که بارها به آن هشدار داده است؛ در حالی که روسیه این امر را رد می کند.

روسیه پس ازچند روز از این حادثه، اعمال تحریم های اقتصادی علیه ترکیه و در راس آنها لغو سفرهای گردشگری و منع واردات سبزی و میوه، را اعلام کرد. در حالی که ناظران احتمال قطع گاز روسیه را که ممکن است اقتصاد ترکیه را فلج کند، بعید نمی دانند.

ولادمیر پوتین در پیام سالانه خود به پارلمان روسیه در روز پنجشنبه 3 دسامبر گفت: پاسخ روسیه به ترکیه فقط محدود به تحریم های اقتصادی و تحریم خرید گوجه فرنگی نخواهد بود بلکه عواقبی به دنبال خواهد داشت که آنکارا را پشیمان خواهد کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها