واکنش بدر به استقرار نظامیان ترکیه در اطراف موصل

واکنش بدر به استقرار نظامیان ترکیه در اطراف موصل
شنبه 14 آذر 1394 - 11:17

فراکسیون بدر در مجلس نمایندگان عراق خواستار محاکمه عاملان تسهیل استقرار نظامیان ترکیه در اطراف شهر موصل شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومویه نیوز، فراکسیون بدر اعلام کرد: برخی از شخصیت های عراقی به علت اینکه تعدادی از زوار حسینی بدون روادید وارد عراق شده بودند ، جار و جنجال به راه انداختند ولی درباره انتقال نظامیان ترکیه به اطراف شهر موصل سکوت کرده اند .
فراکسیون بدر در بیانیه خود تأکید کرد: انتقال نظامیان ترکیه به خاک عراق خیانتی بزرگ است و عاملان آن باید محاکمه شوند.
بیانیه فراکسیون بدر حاکیست : چرا کسانی درباره ورود تعدادی زوار فاقد روادید به عراق جار و جنجال به راه می اندازند ولی شاهد ورود تانک ها ، خودروهای زرهی و نیروهای ارتش ترکیه به خاک عراق و اشغال پادگان زلیکان در حومۀ شهر موصل هستند، دَم برنمی آورند .
فراکسیون بدر اعلام کرد : کسانی که خود را دلسوز منافع ملی عراق معرفی می کنند ، کجایند؟
فراکسیون بدر با درخواست از دولت ، مجلس و گروه های سیاسی برای مخالفت شدید با نقض حاکمیت عراق اعلام کرد: همگان باید بدانند که ملت عراق در قبال این قضیه ساکت نخواهد ماند.
فراکسیون بدر تأکید کرد: مردمی که نیروهای آمریکایی را از خاک کشور خود راندند، این بار نیز می توانند نیروهای ترکیه را از خاک کشورشان برانند و دادستانی کل باید با استناد به ماده 58 قانون کیفری کسانی را که عامل انتقال نیروهای ترکیه به اطراف شهر موصل بودند ، به اتهام خیانت محاکمه کند.
با وجود انتشار خبر استقرار شماری از نیروهای ترکیه در اطراف موصل، "نوفل العاکوب" استاندار نینوا روز جمعه اعلام کرد که هیچ نیروی نظامی ترکیه برای آزاد کردن شهر موصل وارد این استان نشده است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها