ارسال اولین محموله از مرکبات سوریه به روسیه

ارسال اولین محموله از مرکبات سوریه به روسیه
شنبه 14 آذر 1394 - 15:16

اولین محموله مرکبات سوریه، امروز (شنبه) از بندر لاذقیه در غرب این کشور به روسیه فرستاده می شود .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "روسیا الیوم" این محموله در بندر نووُروسیسک روسیه که مشرف بر دریای سیاه است ، تخلیه خواهد شد و پیش بینی می شود که تا روز 15 دسامبر کنونی در بازارهای مسکو عرضه شود .
قیمت مرکبات سوریه در مقایسه با قیمت مرکبات ترکیه خیلی مناسبتر است ولی عدم وجود حرکت باربری دریایی مستقیم بین روسیه و سوریه و سختی حرکت زمینی بین این دو کشور از طریق خاک ترکیه باعث عرضه اندک محصولات سوری در بازارهای روسی شده است. 
یکی از تجار سوری به نام امجد دوبا در مصاحبه با یکی از ایستگاه های رادیوئی روسیه گفت: محصولات زراعی سوریه از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و اگر این محصولات به صورت مداوم به روسیه منتقل نشود ، امکان جایگزین کردن محصولاتی به جای محصولات ترکیه وجود نخواهد داشت .
این تاجر سوری که در مسکو ساکن است، افزود: حرکت دریایی از سوریه به روسیه پس از آغاز بحران کاهش یافت و  هم اکنون فقط یک کشتی در هر 20 روز از بندر طرطوس سوریه به سوی بندر نووروسیسک حرکت می کند و کشتی پس از گذشتن از چند بندر و پس از 35 تا 40 روز در سواحل روسیه لنگر می اندازد .
دوبا افزود : سبزیجاتی همچون گوجه فرنگی زود فاسد می شود و انتقال این گونه سبزیجات به روسیه دشوار است .
منبعی در وزارت دارایی سوریه اعلام کرد که مسکو و دمشق درباره لغو مالیات گمرکی محصولات صادراتی سوریه به روسیه مذاکره می کنند، که این امر باعث رقابت بهتر محصولات سوری با محصولات دیگر در بازارهای روسی خواهد شد .

روسیه اخیرا و در پی اقدام ترکیه در سرنگون کردن بمب افکن این کشور در سوریه، برخی کالاهای ترکیه از جمله کالاهای زراعی و غذایی را تحریم کرده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها