وسوسه نفت موصل، ترکیه را به عراق کشاند!

وسوسه نفت موصل، ترکیه را به عراق کشاند!
يکشنبه 15 آذر 1394 - 12:42

موصل - العالم - محافل و کارشناسان عراقی اعتقاد دارند که یکی از دلایل مهم ورود ارتش ترکیه به کشورشان چشم طمع آنکارا به چاههای نفت موصل است.

مسعود عبدالخالق، تحلیلگر سیاسی، روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم بیان کرد: دولت ترکیه چشم طمع به چاه های نفت موصل دوخته است و چنین رویایی را در سر دارد، اما به این کشور هشدار می دهیم که منطقه درگیر است و روسیه نیز حضور دارد.

درهمین حال محافل و مسئولان سیاسی عراق ورود نیروهای ترکیه متشکل از ده ها نظامی و تانک و زره پوش به دو منطقه زلیکان و بعشیقه در شمال موصل را محکوم کردند.

عراقی ها با واکنش تند به اقدام آنکارا، آن را دخالت آشکار در امور داخلی کشورشان و نقض قوانین و موازین بین المللی دانسته و نیروهای ترکیه را اشغالگر توصیف کردند.

عبدالغنی علی یحیی کارشناس امنیتی هم در این خصوص به شبکه العالم گفت: بی هیچ شکی، ترکیه برای ادامه حضوردراطراف شهر موصل به این کار اقدام کرده است و قصد خروج ندارد زیرا این کشوربه هر جایی که وارد شده، از آنجا خارج نشده است.

استاندار نینوا پیش از این مدعی شده بود که نیروی جدیدی از ترکیه وارد خاک عراق نشده و نیروهای موجود برای ارائه مشاوره و آموزش نیروهای نظامی در پادگان موسوم به «نیروهای ملی» حضور دارند.

"حمادی العاکوب " دراین خصوص به شبکه العالم گفت: واقعیت این است که نیرویی به نام نیروی ترکیه وجود ندارد بلکه آنها مربیان ترکیه ای در منطقه سنجار هستند. این نیروها در واقع داوطلب برای آموزش نیروهای ملی مانند نیروهای کانادایی در نینوا هستند.

بر اساس گزارش های موجود، شمار نیروهای ترکیه 220 نظامی و مشاوراست که روز گذشته  به همراه 15 تانک و 12 خودروی زرهی و بیش از 20 خودروی نظامی و مهمات گوناگون وارد عراق  شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها