افسر ارشد مصری در سینا کشته شد

افسر ارشد مصری در سینا کشته شد
چهارشنبه 18 آذر 1394 - 09:09

انفجار بمب در استان سینای شمالی به کشته شدن یک افسر ارشد ارتش مصر و دست کم سه نفر از همراهانش و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه ها به نقل از یک منبع امنیتی مصری سه شنبه شب اعلام کردند بمبی در مسیر خودروی زرهی نظامیان مصر مقابل بیمارستان دولتی شهر رفح منفجر شد.
این منبع خاطرنشان کرد، چهار مامور امنیتی از جمله یک افسر ارشد ارتش بر اثر این انفجار کشته و چهار نظامی دیگر زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستان شهر العریش مرکز استان سینای شمالی انتقال یافتند.

ارتش مصر از چند ماه پیش عملیات نظامی گسترده ای در مناطق رفح، شیخ زوید و العریش واقع در شمال صحرای سینا برای نابودکردن گروه های تروریستی از جمله گروه موسوم به "انصار بیت المقدس" ( ولایت سینا) آغاز کرده است.
گروه  انصار بیت المقدس پس از بیعت با گروه تروریستی داعش نامش را به ولایت سینا تغییر داد و این گروه تاکنون  بیشتر حملات مسلحانه را به نیروهای امنیتی مصر در صحرای سینا برعهده گرفته است.

از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین مصر در سال 2013، که برخاسته از اخوان المسلمین بود، حملات تروریستی علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر افزایش قابل توجهی یافته است.

کشته شدن یکی از سرکردگان تروریستها در منطقه سینا
 منابع امنیتی مصری اواخر آبان ماه اعلام کردند که یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به انصار بیت المقدس در عملیات نیروهای مصری در شمال منطقه سینا از پا در آمده است.
این منابع گفتند: فرد مزبور در جریان عملیاتی در سواحل شهر شیخ زوید به همراه مقادیری مواد انفجاری کشته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها