احرار الشام از کنفرانس گروههای تروریستی درریاض خارج شد

احرار الشام از کنفرانس گروههای تروریستی درریاض خارج شد
پنج‌شنبه 19 آذر 1394 - 19:05

العالم - جنبش تروریستی "احرار الشام الاسلامیه" که از گروه های تروریستی سوریه به شمار می آید ، خروج خود را از کنفرانس ریاض اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جنبش امروز(پنجشنبه) با انتشار بیانیه ای علت این اقدام را ندادن جایگاه واقعی به گروه های به اصطلاح "مسلح انقلابی" بیان نمود.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که به نظرنمی رسد عربستان نقش اساسی را به معارضین مورد قبول نظام سوریه و شخصیت های وابسته به نظام داده باشد چرا که ریاض اصلا نظام سوریه را قبول ندارد.

نشست گروههای تروریستی سوریه مورد حمایت  سعودی ازروز سه شنبه در ریاض پایتخت عربستان آغاز شد.

احرارالشام رابطه تنگاتنگی با سازمان تروریستی القاعده دارد. 

با خروج احرارالشام از کنفرانس ریاض، پیش بینی درباره شدت اختلافات گروههای حاضر درکنفرانس به سرعت آشکار شد.

یکی از نقاط اختلاف این گروهها حضور یا عدم حضور بشار اسد در مرحله انتقالی است. اختلاف دیگر آنها بر سر نوع حکومت آینده سوریه است که دینی، فدرالی یا مدنی باشد.

احرار الشام در اقدامی که نشان از اختلافات دارد، پیش از شروع کنفرانش اعلام کرده بود که در نشست ریاض نباید در برابر حکومت بشار اسد کوتاه آمد و سران این نظام را باید محاکمه کرد و دستگاه امنیتی سوریه را باید کاملا تغییر داد. این گروه همچنین برخی از احزاب و گروههای حاضر در این نشست را نمایندگان مردم سوریه ندانست و آنها را نزدیک به حکومت سوریه عنوان کرد.

از سوی دیگرگروههای مخالف داخلی سوریه روزسه شنبه در نشست خود در شهر دمشق، برخورد گزینشی و جانبدارانه مسؤولان سعودی درخصوص دعوت برای شرکت در اجلاس ریاض را محکوم و برمخالفت خود با مصوبات این اجلاس تاکید کردند.

17 حزب و تشکل مخالف سوری در این نشست که عربستان اعضای آن را گزینشی و جانبدارانه و با هدف اجرای مقاصد مشخص در راستای حمایت از گروه های تروریستی انتخاب کرده بود، شرکت کرده بودند.

این طیف گسترده از مخالفان داخلی سوریه در نشست دمشق، مخالفت خود را با مصوبات اجلاس ریاض ابراز داشتند و نمایندگان خود را برای هرگونه مذاکره سیاسی در آینده برگزیدند.

پربیننده ترین خبرها