زخمی شدن معاون البغدادی و هلاکت سران داعش+عکس

زخمی شدن معاون البغدادی و هلاکت سران داعش+عکس
شنبه 21 آذر 1394 - 16:59

وزارت کشور عراق از زخمی شدن معاون اول بغدادی و هلاکت بیش از 15 تروریست برجسته عضو داعش در پی عملیات ویژه اطلاعاتی و حمله هوایی به مقر آنان در استان الانبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: اعضای یگان اطلاعاتی وزارت کشور موسوم به بازها، پس از رصد تحرکات تروریست ابو علی الانباری معاون اول ابوبکر بغدادی، هنگام ورود وی به منطقه الجزیره در مرز عراق و سوریه، با هماهنگی ستاد عملیات نیروی هوایی در یک عملیات ویژه، مقر آنان را مستقیما هدف قرار داده و معاون البغدادی را زخمی کردند.
به نوشته سومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: در این حمله 15 تن دیگر کشته و شمار دیگری هم زخمی شدند که به همراه ابوعلی الانباری به منطقه البوکمال در مرز سوریه منتقل شدند. همچنین پس از این حمله، انفجار دیگری هم در مقر رخ داد که به نظر می رسد بر اثر منفجر شدن بمب ها و کمربندهای انفجاری موجود در محل باشد.

ابوعلی الانباری

وزارت کشور عراق تاکید کرده که در میان کشته ها می توان به اسامی مشهوری چون ابوآمنه مصری ملقب به السید، ابوهمام الزبیدی (از سرکردگان جنایت اسپایکر) اشاره کرد که به لیبی گریخته بود و چند روز پیش برای به دست گرفتن فرماندهی نیروهای داعش در منطقه صلاح الدین به عراق بازگشت.
همچنین محمد حمید العسافی ( ملقب به ابو هاجر که از فرماندهان نزدیک به ابوبکر بغدادی است) و بشیر شهاب الجسعمی (ابو عادل) مسؤول منطقه العش که از زندان بادوش گریخته بود، جزء کشته شدگان هستند.
ابوعلی الانباری که در این حمله زخمی شد، از نزدیکترین اطرافیان ابوبکر بغدادی و مسؤول تعیین اماکن اقامت وی و برنامه نقل و انتقال ها و ترددهای خلیفه خودخوانده داعش بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها