شرط توقف جنگ در یمن از نگاه انصار الله

شرط توقف جنگ در یمن از نگاه انصار الله
شنبه 21 آذر 1394 - 21:07

سخنگوی جنبش انصار الله یمن، توقف جنگ در این کشور را منوط به توقف حملات ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام که درصدر هیاتی از گروه حوثی برای شرکت در نشست ژنو 2 در روز سه شنبه آتی عازم ژنو شد، قبل از ترک صنعاء در جمع خبرنگاران گفت درصورتیکه ائتلاف عربی تصمیم به توقف حملات خود در کشور بگیرد و مقاومت مردمی هم به این تصمیم پایبند باشد، ارتش یمن و کمیته های مردمی حملات خود به نیروهای متجاوز عربستان را متوقف خواهند کرد.

عبدالسلام با بیان اینکه جنبش انصار الله به راه حل ریشه ای برای بحران فعلی یمن پایبند است، تصریح کرد که هیات مذاکره کننده از طرف این جنبش، ملاحظاتی درباره پیش نویس اخیر سازمان ملل برای گفتگوی "ژنو 2" خواهد داشت که مشتمل بر توقف تجاوز و لغو محاصره یمن است.

وی با اشاره به حملات هوایی ائتلاف عربی علیه انصار الله و ارتش یمن در چند استان یمن 9 ماه پیش، تاکید کرد که انصار الله همواره هماهنگ و منسجم است و حزب کنگره کل مردمی هم با آن همراه است و همگی با اراده ملی خواهان توقف حملات تجاوزکارانه علیه یمن و توقف محاصره این کشور هستند.

پس از موافقت دولت مستعفی عبدربه منصور هادی و انصارالله با پیش نویس دستور کار و اصول اساسی مذاکرات، سازمان ملل از دو طرف خواسته است که از 15 دسامبر  در مذاکرات صلح در سوئیس مشارکت کنند.

خالد بحاح نخست وزیر مستعفی یمن هم روز جمعه گذشته تصمیم خود را برای پایان دادن به جنگ هشت ماهه در یمن اعلام کرد. انتظار می رود با شروع مذاکرات صلح با نظارت سازمان ملل در پانزدهم دسامبر (24 آذر) در ژنو سوئیس، آتش بس هفت روزه در یمن آغاز شود.

انصارالله روز جمعه لیستی مشتکل از شرکت کنندگان در هیات خود را که در مذاکرات سوئیس شرکت خواهد کرد، به سازمان ملل ارائه کرد.

انصار الله کنترل صنعاء پایتخت یمن و مناطق گسترده ای از یمن را در دست دارد و از حمایت یگان های ارتش ملی این کشور برخوردار است.

ائتلاف متجاوز سعودی به سرکردگی عربستان، حملات خود به یمن را از مارس 2015 (فروردین 94) آغاز کرده است. درگیری ها در یمن تا کنون به کشته شدن بیش از 8000 نفر منجر شده است که نیمی از آنان غیرنظامی هستند.

پربیننده ترین خبرها