مخالفت با سفیر رژیم صهیونیستی در برزیل

مخالفت با سفیر رژیم صهیونیستی در برزیل
يکشنبه 22 آذر 1394 - 12:17

رئیس جمهور برزیل تحت فشارها ده ها سازمان مخالفت رژیم صهیونیستی، با پذیرش سفیر تعیین شده نتانیاهو مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه اینترنتی «رای الیوم»، به نظر می رسد که مسئله تعیین سفیر جدید تل آویو در سان پائولو با پیروزی برزیل علیه رژیم صهیونیستی در حال پایان است، و این موضوع همچنان در انتظار نظر و تایید رئیس جمهور برزیل است.
بر اساس این گزارش، ماه هاست که از معرفی دانی دیان رئیس پیشین شورای شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری اشغالی به عنوان سفیر رژیم اشغالگر قدس در برزیل سپری می شود ، اما برزیل همچنان با وی مخالفت می کند و خواهان تغییر وی با فرد دیگری است.
دیلما روسف رئیس جمهور برزیل 21 سپتامبر گذشته از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مسؤولیت وزارت خارجه را نیز برعهده دارد، خواست دانی دیان را با فرد دیگری جایگزین کند زیرا وی در شهرک های یهودی ساکن است و یکی از سران شهرک هایی است که در اراضی فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی ساخته شده است.
دانی ديّان یکی سران سابق به اصطلاح شورای شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری و تندروهای شهرک نشین ها است و از سرسخت ترین دشمنان فلسطینی به شمار می رود. با وجود این، بنیامین نتانیاهو او را برای سفارت اسرائیل در برزیل انتخاب کرد، اما امور به خواست نتانیاهو پیش نرفت و 40 سازمان بسیار تاثیرگذار در برزیل و برخی از اعضای پارلمان این کشور با امضای طوماری و ارائه آن به ریاست جمهور برزیل خواستار جلوگیری از سفیر شدن دیان در برزیل شدند.
کارشناسان اعلام کردند که احتمالا رژیم صهیونیستی فرد دیگری را جایگزین دیان کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها