صحنه‌هایی از پیشروی نیروهای عراقی در استان الانبار

يکشنبه 22 آذر 1394 - 15:12

پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز شهرهای فلوجه و رمادی در استان غربی الانبار ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم از استان الانبار گزارش داد، با ادامه عملیات نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی، مناطق " الهيتاويين " و" الخيرات " از اشغال تروریست های داعش آزاد شده و نیروهای عراقی از اهالی خواسته اند به روستاهای خود که از لوث تروریست های مسلح پاکسازی شده است، بازگردند.

این گزارش به نقل از منابع نظامی از نزدیک شدن زمان آزادسازی کامل شهرهای فلوجه و رمادی دراستان الانبار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار العالم، درپی درگیری شدید نیروهای امنیتی عراق اعم از نیروهای مردمی که درآزادسازی این شهر شرکت کردند، اهالی منطقه الخیرات از توابع استان الانبار بازگشت به مناطق محل سکونت خود را با کمک نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی آغاز کرده اند.

" علی فرحان حميد " معاون اول استاندار الانبار روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت که ما اکنون در منطقه الکرمه و به ویژه در الخیرات هستیم که به فضل تلاش های برادران در ارتش و نیروهای داوطلب مردمی از لوث تروریست ها پاکسازی شده است.

گروه تروریستی داعش منازل این مناطق را ویران و اهالی آن ها را از مناطق خود آواره کرده بود.

یک شهروند عراقی به خبرنگار العالم گفت که داعش خانه های ما را اشغال کرده و پول ها ما را گرفته و خودروهای ما را به آتش کشیده و چیزی برای ما باقی نگذاشته است.

یک شهروند زن عراقی نیز تأکید کرد که نیروهای ارتش عراق ازما حمایت کرده و آب و غذا دراختیار ما قرار دادند و هیچ اذیتی از سوی آنان متوجه ما نشد.

همزمان با بازگشت اهالی مناطق آزاد شده از اشغال داعش، نیروهای عراقی در یک حمله هوایی، یک سرکرده داعش به نام " ابوعلی الانباری" را به همراه 15 نفر دیگر از تروریست ها در منطقه الجزیره از پا درآوردند.

 

پربیننده ترین خبرها