آزادسازی فرودگاه غوطه و فرار تروریست‌ها

آزادسازی فرودگاه غوطه و فرار تروریست‌ها
دوشنبه 23 آذر 1394 - 17:33

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای محلی، ظهر دوشنبه کنترل فرودگاه نظامی مرج السلطان در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق را به دست گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری مخالفان سوری با تایید این خبر، عقب‌نشینی و فرار اعضای گروه تروریستی جیش الاسلام به سمت منطقه حوش الصالحی را دلیل پیشروی و تسلط ارتش سوریه بر این فرودگاه دانسته اند. ده‌ها تروریست در عملیات برای بازپس‌گیری این پایگاه کشته شدند.
به نوشته روسیا الیوم، گروه های تروریست سوری از جمله "جیش الاسلام"، بی توجهی گروه تروریستی النصره به درخواست کمک جیش الاسلام را علت این شکست دانسته و موجی از انتقادات تند را نثار جبهه النصره کرده اند.
فرودگاه نظامی مرج السلطان در منطقه دوما واقع در 18 کیلومتری شهر دمشق است. این پایگاه تبدیل به یکی از مقرهای مهم گروه تروریستی جیش الاسلام شده بود.
به گفته منبع خبری مذکور، ارتش سوریه و نظامیان محلی توانسته‌اند یک منطقه امن در اطراف این فرودگاه به وجود بیاورند و کارشناسان ارتش سوریه مشغول مین‌زدایی مناطق اطراف این پایگاه هستند.
در تاریخ 10 نوامبر ارتش سوریه توانست محاصره یک پایگاه هوایی مهم دیگر موسوم به پایگاه کویرس را در استان حلب در شمال شرقی این کشور بشکند. پایگاه هوایی کویرس به مدت بیش از سه سال در محاصره گروه‌های تروریستی قرار داشت.
در همین حال یک مقام نظامی سوری از حمله جنگنده های ارتش این کشور به مقرها و تجهیزات تروریست ها در حومه حلب و ادلب خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها