آیا 12 تفنگدار مغربی در انفجار توچکا کشته شدند؟

آیا 12 تفنگدار مغربی در انفجار توچکا کشته شدند؟
سه شنبه 24 آذر 1394 - 19:11

باوجود انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن 12 تفنگدار مغرب در منطقه باب المندب بر اثر حمله موشکی ارتش یمن، ستاد نیروهای مسلح مغرب دراین باره اظهارنظر نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی نیروهای مسلح مغرب، صحت اخبار منتشره درباره کشته شدن 12 نیروی این کشور بر اثر اصابت یک فروند موشک توشکای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مقر فرماندهی نیروهای ائتلاف عربستان و کشورهای عربی در باب المندب واقع در استان تعز را تأیید نکرده است.
روزنامه مغربی "هسپریس" به نقل از شبکه المسیره یمن نوشت: به دنبال کشته شدن پنج نیروی مغربی بر اثر شدت جراحات وارده، شمار کشته های نیروهای ویژه مغرب در یمن به 12 کشته افزایش یافته است. همچنین اجساد 23 عربستانی و 9 اماراتی از جمله شماری از فرماندهان نظامی ائتلاف شناسایی شده است.
هسپرس با اظهار تردید درباره شمار کشته های مغربی در حمله به مقر نیروهای ائتلاف عربی در باب المندب نوشت: فرماندهی نیروهای مسلح مغرب، تاکنون صحت اخبار منتشره در این باره از سوی رسانه های یمنی را تأیید نکرده است. اما نیروهای ائتلاف به طور رسمی اعلام کرد در این حمله "عبدالله السهیان" فرمانده نیروی مأموریت های ویژه عربستان در عدن و سلطان محمد علی الکتبی افسر اماراتی نیز کشته شده اند.
یادآور می شود مغرب نیز در چارچوب ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در تجاوز علیه یمن شرکت دارد و بر اثر سقوط یک فروند جنگنده اف 16 این کشور در ماه می سال جاری، دو خلبان این کشور کشته شدند. 

پربیننده ترین خبرها