عربستان سعودی آتش بس دریمن را نقض کرد

عربستان سعودی آتش بس دریمن را نقض کرد
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 13:40

العالم - عربستان سعودی و آمریکا صبح روز چهارشنبه، با حمله هوایی به یمن و بمباران مناطقی از این کشور، آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد را نقض کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنگنده های سعودی و امریکایی، منطقه الحصامه از توابع الظاهر در استان صعده را هدف چندین موشک قرار دادند.

استان الحدیده نیز شاهد پرواز بالگردهای آپاچی این نیروها در منطقه اللحیه بود.

ائتلاف تحت رهبری سعودی بر ضد یمن روز دوشنبه اعلام کرده بود که توافق آتش بس برای متوقف ساختن جنگ 9 ماهه در یمن از ظهر سه شنبه همزمان با شروع مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل در سوییس به اجرا در خواهد آمد. 

هواپیماهای جاسوسی ائتلاف سعودی و آمریکا نیز بر فراز مناطق مختلف استان مارب و جنگنده های آنان در آسمان استان تعز به پرواز درآمدند.

نیروهای سعودی و آمریکایی از ساعات اولیه اعلام آتش بس در یمن، آن را نقض کردند به گونه ای که 5 بار به منطقه الربوعه در عسی حمله کرده و در آسمان استانهای حجه، مارب و الجوف به پرواز درآمدند.

جنگنده های سعودی شامگاه دیروز نیز 3 بار به منطقه آل الزماح در باقم در استان صعده حمله کرده و منطقه صبرین در استان الجوف را هدف قرار دادند.

در دریا نیز سه ناو جنگی به جزایر نزدیک به منطقه اللحیه در استان الحدیده پیشروی کردند و منطقه را به شدت هدف قرار دادند.

سرتیپ "شرف لقمان" سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن پیش از این از چندین بار نقض آتش بس و حمله نیروهای سعودی به چندین استان این کشور سخن گفته بود.

وی همچنین تاکید کرده بود که پایبندی ارتش و کمیته های مردمی به آتش بس مستلزم نقض نکردن آتش بس از سوی نیروهای متجاوز خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها