طرح مشترک صهیونیسم و دولت نیجریه برای کشتار شیعیان

طرح مشترک صهیونیسم و دولت نیجریه برای کشتار شیعیان
پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 11:13

العالم- حادثۀ نیجریه، از جهتی با تمامی حوادث مشابه در منطقه و جهان تفاوت دارد؛ این که به جای گروه‌های تروریستی، پلیس و نیروهای امنیتی به جنایت بزرگی چون قتل‌عام و کشتار گروهی از مردم بی‌دفاع و مسالمت‌جو دست زده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تحلیل حادثه قتل عام صدها تن از شیعیان در نیجریه مستلزم بررسی عوامل پشت پرده این حادثه و شناسایی خطرات احتمالی آینده آن برای کل منطقه مخصوصا مناطقی است که در آنها اقلیتهای مذهبی می کوشند با هموطنان خود در صلح و ارامش زندگی کنند. یکی از این مناطق، نیجریه است.

پایگاه خبری عتبه مقدسۀ حسینی (ع) در یادداشتی در این باره آورده است: بررسی حوادث چند روز گذشته نشان می دهد که جریان حساب شده و برنامه ریزی شده ای برای قتل عام شیعیان در کل منطقه چه در نیجریه یا عراق یا سوریه یا هر کشور دیگری آنهم با نظارت مستقیم رژیم صهیونیستی از طریق نظامهای حاکم بر کشورهای حاشیه خلیج فارس شروع شده است.

حملات حساب شده
امسال در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در نیجریه، عزداران پس از طی حدود 160 کیلومتر، به حسینه "بقیة الله" در شهر زاریا رسیدند. در این زمان گروه تروریستی بوکو حرام که از حمایتهای مالی عربستان برخوردار است و اخیرا با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است، به عزاداران حمله کرده و بیش از 22 نفر را به شهادت رساندند.

این گروه تروریستی سال قبل نیز به تظاهراتی که توسط جنبش اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین به مناسبت روز جهانی برگزار شده بود حمله کردند و 33 نفر را به شهادت رساندند. سه تن از فرزندان شیخ زکزاکی به نامهای "احمد"، "حمید" و "محمود" جزء شهدا بودند فرزند چهارم وی به نامه "علی" نیز مجروح شد. سئوالی که اکنون در اینجا مطرح است این است که چرا با وجود گروههای تروریستی از جمله بوکو حرام در نیجریه که جنایتکاران حرفه ای هستند، دولت نیجریه باید به تظاهرات ظلم ستیزانه مردم حمله کند؟!!

دولت نیجریه به شیخ الزکزکی حمله کرد، چون وی خواستار قطع رابطه دولت با رژیم صهیونیستی بود. مأموران دولت نیجریه روز دوازدهم دسامبر جاری به منزل شیخ ابراهیم الزکزکی حمله کردند؛ منابع آگاه گفته بودند که شیخ الزکزکی طی نامه ای خواستار قطع رابطه دولت با رژیم صهیونیستی و مبارزه با فساد جاری در حکومت شده بود.

همین منابع خاطرنشان کرده اند که شیخ، پیش از این نیز دولت نیجریه را به دلیل فساد سیاسی و همکاری اطلاعاتی بین دستگاههای امنیتی در نیجریه، رژیم صهیونیستی و بوکو حرام و رابطه اش با برخی فرماندهان ارتش نیجریه و موضوعات دیگر به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

دولت نیجریه شیعیان بی دفاع را متهم به تلاش برای ترور فرمانده ستاد ارتش کرده است!

در این بین دولت سعی کرده طبق معمول این حوادث را به عنوان یک شورش از سوی شیعیان وانمود کند که امنیت کشور را هدف قرار داده است. لذا آنها را متهم به تلاش برای ترور فرمانده کل ستاد ارتش در زاریا کرده است.

این در حالی است که شاهدان عینی گفتند که اعضای جنبش اسلامی هیچ نوع سلاحی حمل نمی کنند. این جنبش رسما بر این نکته تأکید کرده و این سئوال را مطرح می کند که چگونه ممکن است کسانی که اصلا سلاح ندارند، فرمانده ستاد مشترک ارتش را ترور کنند؟!

جنبش اسلامی با تأکید بر این مطلب گفت: این ارتش بوده است که برای این هدف نقشه کشیده و سربازان نیز همین دستور را اجرا کرده است آنها حتی برای این منظور فیلمبردار هم آورده بودند.

موج محکومیت این جنایت و درخواست برای کشف سرنوشت شیخ زکزکی

شخصیتهای دینی و سیاسی و مردمی این کشتار وحشیانه را محکوم کردند. دهها نفر در مقابل دفتر نمایندگی دیپلماتیک نیجریه در لندن تجمع کرده و جنایات ارتش نیجریه در حق شیعیان آن کشور را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تجمع خواستار کشف سرنوشت شیخ ابراهیم الزکزکی و محاکمه مسئولین این جنایت شدند.

در ایران نیز مراجع تقلید از جمله آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی ضمن محکوم کردن این جنایت خواستار محاکمه عوامل آن شدند.

آیت الله نوری همدانی در بیانیه ای گفت این جنایت گویای شدت دشمنی با شیعیان نیجریه و رهبر آنهاست. آیت الله مدرسی هم گفت: این حمله در پاسخ به احیای زیارت اربعین و درخواست شیخ ابراهیم زکزکی از دولت نیجریه برای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

جماعت علمای عراق هم با صدور بیانیه ای حمله مأموران حکومتی نیجریه به منزل شیخ زکزکی را محکوم کرد.

شیخ خالد الملا، رئیس این جماعت گفت: بهتر بود ارتش نیجریه سلاح خود را به طرف گروههای تروریست نشانه گیری می کرد نه نمازگزاران بیدفاع در مساجد و حسینیه ها.

کمیته حقوق بشر اسلامی در انگلیس هم کشتار زاریا را محکوم کرده و خواستار تحقیق محافل بین المللی درباره این جنایت و مشخص شدن سرنوشت علامه شیخ ابراهیم الزکزکی شد. این کمیته آمار شهدای این فاجعه را نزدیک به هزار نفر اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها