ائتلاف ضد تروریسم؛ با حضور حامیان داعش!

ائتلاف ضد تروریسم؛ با حضور حامیان داعش!
جمعه 27 آذر 1394 - 13:12

العالم - یک تارنمای عرب زبان، ائتلاف ادعایی عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم را ، اتحادی دانست که از کشورهای حامی داعش برای به اصطلاح مبارزه با تروریسم و درواقع برای دامن زدن به فرقه گرایی تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تارنمای الوقت روزجمعه درمقاله ای نوشت: محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان با اعلام تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم همگان را شگفت زده کرد. علت شگفت زدگی این بود که هیچ اجلاسی بین 34 کشور عضو ائتلاف عربستان پیش از تشکیل این ائتلاف برگزار نشد ائتلافی که برخی اعضای آن داوطلبانه و برخی دیگر اجباری به عضویت این ائتلاف درآمدند . کشورهائی همچون لبنان از عضویت خود در ائتلاف اطلاع نداشتند که همین امر باعث افزایش تعجب و شگفتی شده است.

جبران باسیل وزیرامورخارجه لبنان درپی تشکیل ائتلاف اعلام کرد که هیچ کس در داخل و خارج کشورش با مقام های لبنانی درباره عضویت در ائتلاف عربستان رایزنی نکرده است لذا عضویت لبنان در این ائتلاف مغایر با قانون اساسی است.

مساله عجیب دیگر اینکه چه کشورهائی با عربستان درائتلاف موسوم به مبارزه با تروریسم همراهی خواهند کرد ؟ آیا سوریه که هم اکنون با تروریسم می جنگد، عضو این ائتلاف است ؟ آیا الجزایر که بیش از 200 هزار نفر از مردمش در جنگ 10 ساله با گروه های تروریستی کشته شده اند، نیزعضو ائتلاف است ؟ قطعاً نیستند. بنابراین ائتلاف جدید شامل کشورهائی است که به گفته محمد حسین هیکل از داعش حمایت می کنند. 

محمد حسنین هیکل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: برخی از کشورهای عضو ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم از اصلی ترین حامیان گروه تروریستی داعش هستند.

"برخی از کشورهای عضو ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم از اصلی ترین حامیان گروه تروریستی داعش هستند."

هیکل معتقد است که ائتلاف عربستان بدون رایزنی و برنامه ریزی تشکیل شده و علت تشکیل آن برون رفت از عملیات ناکام " توفان قاطعیت (عملیات تجاوز به یمن) " است.

با توجه به نبود عراق و ایران و حتی عمان در ائتلاف جدید می توان این ائتلاف را " ائتلاف ناتو – سُنی " یا "ائتلاف فرقه ای" نامید.

عدد 34 به معنی آن نیست که همه این سی و چهار کشور در ائتلاف مشارکت کرده اند زیرا کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خصوصاً عربستان بزرگ نمائی را دوست دارند و از کاه کوه می سازند در حالی که برخی کشورها همچون لبنان از عضویت خود در ائتلاف ابراز بی اطلاعی می کنند و کشورهائی همچون مالزی نیز از حمایت خود از مبارزه با افراط گری خبر دادند ولی اعلام کردند که نیروهای نظامی اشان را در عملیات ائتلاف مشارکت نخواهند داد. کشورهائی همچون پاکستان نیز قبلاً از همدستی با عربستان در تجاوز به من امتناع کرده بودند پس چه کشورهائی در کنار عربستان خواهند جنگید ؟ عربستان حتی برای جنگیدن نیز نیروی خارجی استخدام می کند و به راحتی می تواند نظامیانی از سودان یا بنگلادش یا دیگر کشورها برای مشارکت در هر جنگی استخدام کند ولی هدفش از تشکیل ائتلاف جدید و همراه کردن کشورهای دیگر با خود چیست؟ جان مک کین و لیندسی گراهام دو عضو مجلس سنای آمریکا اخیراً خواستار تشکیل نیروئی شامل 100 هزار نظامی خارجی شده و گفته بودند که اکثر افراد این نیرو باید از کشورهای سُنی خاورمیانه باشند و 10 هزار نظامی آمریکائی نیز به این نیرو بپیوندند. گراهام در همین راستا گفته بود: نیروئی که می تواند باقی بماند، نیروی  بین المللی است  و اعراب سنی خواهند توانست که بخشی از سوریه را به کنترل خود دربیاورند و پس از خروج داعش با استقبال مردمی مواجه خواهند شد.

تشکیل نیروی سنی 100 هزار نفری و اشغال بخشی از مناطق سنی نشین سوریه هدف پنهان ائتلاف عربستان را فاش می کند و نشان می دهد که توطئه ای بزرگ و نسخه جدید توافقنامه سایکس - پیکو برای تقسیم کشورهای خاورمیانه براساس معیارهای مذهبی و قومیتی در کار است.جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد نیز چند روز پیش گفته بود که تشکیل کشوری سنی در شرق سوریه و غرب عراق قطعی است.

"مؤسس ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم هیچگاه از تروریسم اسرائیلی سخنی به میان نمی آورد و این در حالیست که فلسطین یکی از اعضای این ائتلاف است زیرا آزادسازی فلسطین جزء اهداف ائتلاف عربستان نیست"

تشکیل این ائتلاف ماجراجوئی جدید عربستان نیست زیرا نَه مک کین و نَه بولتون نماینده مسلمانان سنی هستند بلکه ماجراجوئی غرب است که سعودی ها در آن نقشی مشابه نقش حاکم حجاز در دوران جنگ جهانی اول را ایفاء می کنند و همانگونه که استعمارگران فرانسوی و انگلیسی با داعیه " انقلاب عربی بزرگ " وارد منطقه شدند ، همان کشورهای استعماری این بار با شعار" مبارزه با تروریسم " می خواهند وارد منطقه شوند و عجیب نیست که مؤسس ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم هیچگاه از تروریسم اسرائیلی سخنی به میان نمی آورد و این در حالیست که فلسطین یکی از اعضای این ائتلاف است زیرا آزادسازی فلسطین جزء اهداف ائتلاف عربستان نیست و عجیب نیست که گروه های متهم به فعالیت تروریستی در اجلاس مخالفان سوری در ریاض مشارکت می کنند بنابراین می توان گفت که مبارزه با تروریسم پیش از آنکه هدف ائتلاف باشد ، بهانه و دستاویزی برای این ائتلاف فرقه ای است.

مبارزه با داعش به بهانه ای برای انتقال داعشی ها به کشور سنی جدید که مورد حمایت نومحافظه کاران است ، تبدیل خواهد شد ولی اجرای توطئه تقسیم کشورهای منطقه با مخالفت و مقاومت سوریه ، عراق ، ایران و روسیه مواجه خواهد شد و دست اندرکاران ائتلاف به سختی می توانند ماهیت استعماری جنگ آتی را پنهان کنند.

پربیننده ترین خبرها