مقام آلمانی: فیفا میزبانی جام جهانی را از قطر پس بگیرد

مقام آلمانی: فیفا میزبانی جام جهانی را از قطر پس بگیرد
جمعه 27 آذر 1394 - 20:34

رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان با انتقاد از ادامه سیاست‌های نامعقول قطر در تعامل با حقوق کارگران و شیوه برگزاری جام جهانی 2022 از سوی این کشور، اظهار امیدواری کرد مدیریت جدید فیفا، میزبانی جام جهانی سال 2022 را از قطر پس بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم تئو سوانسیگر، رئیس سابق فدارسیون فوتبال آلمان بار دیگر قطر را "سرطان فوتبال" دانست و تأکید کرد: بهتر است مدیریت جدید فیفا، میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 را از قطر پس بگیرد.
سوانسیگر 70 ساله در گفتگو با روزنامه "دِ ویلت" چاپ امروز جمعه با انتقاد از سرکشی قطری ها و ادامه سیاست هایشان بدون در نظر گرفتن هر گونه معیار اخلاقی گفت: قطر هیچ گونه برنامه ای برای تغییر قوانین کار در این کشور ندارد.
وی تصریح کرد: من پیشتر امیدوار بودم که قطری ها به خودشان بیایند و در عملکردشان تغییری ایجاد کنند، اما آن ها نمی خواهند عوض شوند. واقعاً مایه تاسف است که استانداردهای ما در قطر به کار گرفته نمی شود.
سوانسیگر همچنین هواداران و دوستداران فوتبال را به تحریم بازی ها تشویق کرد و گفت: من شخصاً به عنوان یک هوادار برای جام جهانی به قطر نخواهم رفت. از نظر اخلاقی هم سفر به قطر برای جام جهانی درست نیست.
دولت قطر از سوی سازمان های دفاع از حقوق بشر در زمینه وضعیت کارگران خارجی، به شدت مورد انتقاد قرار دارد.
اظهارات جدید سوانسیگر بر مبنای گزارش کنفدراسیون بین المللی اتحادیه کار (ITUC) می باشد. طبق این گزارش آمار کارگران ساختمانی کشته شده در قطر تا سال 2022 از 4000 تا 7000 نفر افزایش خواهد یافت. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها