ترکیه تحریم شد، آلمان‌ها ضرر کردند!

ترکیه تحریم شد، آلمان‌ها ضرر کردند!
جمعه 27 آذر 1394 - 21:12

اتاق بازرگانی آلمان و روسیه اعلام کرد؛ بسیاری از شرکت‌های آلمانی فعال در روسیه از تحریم‌های اقتصادی مسکو علیه ترکیه آسیب دیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "‌راینر سیله" رئیس اتاق بازرگانی آلمان و روسیه گفت: تأثیرات تحریم های اعمال شده علیه ترکیه برای شرکت های آلمانی طرف معامله با روسیه بسیار قابل ملاحظه است.
وی تصریح کرد: دو سوم این شرکت ها از این تحریم ها آسیب دیده اند، مثلا شرکت های بخش خودروسازی که محصولات خود را در روسیه تولید می کنند و به ترکیه می فرستند؛ و یا برخی از شرکت های آلمانی که دیگر حق ندارند در روسیه از نیروی کار ترکیه ای استفاده کنند، زیان دیده اند.
پس از سرنگونی هواپیمای روس بر اثر حمله هواپیماهای ترکیه در اواخر نوامبر، ‌مسکو تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه آنکارا برقرار کرد که از جمله آنها، تحریم واردات میوه و سبزی از ترکیه است.
رئیس اتاق بازرگانی آلمان و روسیه افزود: ‌فرایندهای گمرکی برای بخش صنعتی سخت تر شده است.
سیله که رئیس گروه انرژی اتریشی او ام وی (یکی از سهامداران خط لوله انتقال گاز نورداستریم) هم ‌است، هشدار داد: این مسائل تأثیر منفی بیشتری بر فعالیت های شرکت های آلمانی خواهد گذاشت و برخی شرکت ها ممکن است تولید خود را متوقف کنند.
تحریم های مربوط به اوکراین و رکود اخیر روسیه پیش از این تاثیر منفی زیادی بر شرکت های آلمانی گذاشته است و این تحریم های مضاعف برای شرکت های آلمانی بسیار سنگین است.
پیش از این، رکود در روسیه به همراه کاهش ارزش روبل و تحریم هایی دوجانبه (به سبب مناقشه اوکراین و تحریم های تلافی جویانه روسیه علیه اتحادیه اروپا) به شدت بر صادرات به مقصد روسیه تاثیر منفی گذشته بود.
ولکور تریر معاون این اتاق بازرگانی در همین کنفرانس خبری گفت: امسال، ‌این صادرات احتمالا به کمی بیش از 20 میلیارد یورو خواهد رسید که تقریبا نصف صادرات سال 2013 است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، آلمان پیش از اجرای تحریم ها، محصولات غذایی زیادی به روسیه صادر می کرد که از آن جمله می توان به لبنیات اشاره کرد. آلمانی ها همچنین به روسیه ماشین ابزار از جمله ماشین ابزارهای بخش کشاورزی و همچنین بخش شیمی و خودرو صادر می کند.
اتاق بازرگانی آلمان و روسیه که شامل 850 شرکت است با این استدلال که پیشرفت هایی در خصوص پرونده اوکراین به دست آمده است، خواستار کاهش تحریم های اروپایی علیه روسیه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها