تصاویری از شهید سمیر قنطار امیراسرای لبنان

تصاویری از شهید سمیر قنطار امیراسرای لبنان
يکشنبه 29 آذر 1394 - 13:41

العالم - سمیر قنطار امیر اسرای لبنان که امروز( یکشنبه ) در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه ای مسکونی در جرامانا در اطراف دمشق به شهادت رسید، یک عمر در راه مبارزه با اشغالگران قدس به مجاهدت پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قنطار مبارز لبنانی حدود سه دهه در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بود و عمر خود را در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و مخالفت با سیاست های تجاوزکارانه آن رژیم در لبنان و فلسطین گذراند.

قنطار با سه دهه اسارت قديمي‌ترين اسير لبناني دربند رژيم صهيونيستي به شمار می آمد، 20 جولاي 1962در روستاي دروزي نشين "عيبه" از توابع استان "جبل" لبنان به دنيا آمد.

وی در سال 1978 ميلادي طي يك عمليات ضد صهيونيستي در شهر صهيونيست نشين «نهاريا» به اسارت در آمد، پس از حدود سی سال در سال 2008 آزاد شد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.

سمير قنطار در تاريخ 22 آوريل 1979 در حالي كه تنها 16 سال داشت به همراه سه تن از اعضاي گروه فلسطيني "جبهه خلق براي آزادي فلسطين" به نام‌هاي "عبدالمجيد أصلان"، "مهنا المؤيد" و "احمد الأبرص" به شمال اراضي اشغالي نفوذ كردند و به محل اقامت يك صهيونيست به نام "هاران" در شهر "نهاريا" يورش بردند و در اقدامي متهورانه او را ربودند.

پربیننده ترین خبرها