آمریکا در قبال ترکیه محتاط‌تر می‌شود

آمریکا در قبال ترکیه محتاط‌تر می‌شود
يکشنبه 29 آذر 1394 - 15:10

العالم - عضو سابق سازمان جاسوسی سیا، تصمیم واشنگتن برای بیرون بردن دوازده فروند جنگنده این کشور از ترکیه را به معنای اتخاذ سیاست محتاطانه تر در قبال ترکیه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تارنمای روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی نوشت لاری جانسون کارمند سابق آژانس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت تصمیم واشنگتن برای خارج کردن دوازده فروند جنگنده اش از ترکیه به این معنی است که کاخ سفید سیاست محتاطانه تری در قبال ترکیه در پیش می گیرد.

جانسون در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت به اعتقاد وی ترکیه از کنترل خارج شد و برخی از دولتها آماده اند وی را به جایگاهش بازگردانند.

وی افزود بین منافع واشنگتن و آنکارا در زمینه مبارزه با تروریسم به ویژه در زمینه درخواستهای آمریکا از ترکیه مبنی بر حمله نکردن ترکها به سوریه ، تضاد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ترکیه با رفتارهایش بطور غیر مستقیم حامی تروریست های داعش است، افزود: ترکیه با اصرارش بر خارج کردن جنگنده های آمریکا از پایگاه هوایی که در خاک ترکیه قرار دارد، بطور غیر مستقیم از آن حمایت می کند. در حالیکه این جنگنده ها برای تامین پوشش هوایی برای گروههایی که با داعش مبارزه می کنند، در این پایگاه حضور داشتند.

جانسون همچنین گفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه کشورش را به سوی اردوگاه افراطی سوق می دهد و نخبگان سیاسی ترکیه و عربستان سعودی در تلاش برای بازدارندگی ایران در منطقه خاورمیانه، همسو هستند.

وی افزود ترکیه ضرورتی نمی بیند موضع واشنگتن را در نظر بگیرد زیرا بسیاری در جهان و پیش از همه ترکیه دولت باراک اوباما را در سطح گسترده ای ناتوان می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها