شهید قنطار از نگاه تشکّل‌های محور مقاومت

شهید قنطار از نگاه تشکّل‌های محور مقاومت
دوشنبه 30 آذر 1394 - 20:16

العالم - جریان‌ها و احزاب سیاسی طرفدار مقاومت در جهان عرب، با صدور بیانیه‌های مجزا و ارسال پیام، شهادت مجاهد شهید سمیر قنطار را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الرفاه مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی تصور می کند با به شهادت رساندن سردار اسرای آزاده لبنان او را مجازات کرده است در حالیکه برعکس آن درست است، زیرا او را به آرزوی دیرینه اش رساند.
حزب الرفاه از قنطار به عنوان نماد صبر و ایستادگی نام برده و اظهار داشت: شهید قنطار تقریبا دو سوم عمر خود را در زندان های صهیونیست ها سپری کرد، اما تحمل این همه شکنجه و آزار و اذیت نتوانست در عزم و اراده او خللی ایجاد کند و هیچگاه از خود سستی نشان نداد.
از سوی دیگر عمر الشاهد دبیرکل حزب الغد تونس نیز با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد: شهادت سمیر قنطار بیانگر ماهیت رژیم اشغالگر صهیونیستی است؛ رژیم اسراییل نیروهای مقاومت را در خانه هایشان ترور می کند، زیرا از رویارویی مستقیم با آنها بیمناک است.
عمر الشاهد افزود: رژیم اشغالگر قدس به خیال باطل خود تصور می کند با ترور نیروهای مقاومت می تواند نور پیروزی که در راه است، خاموش کند. 
در همین راستا احمد الکحلاوی رییس موسسه ملی حمایت از مقاومت و مقابله با بهبود روابط با رژیم صهیونیستی در تونس نیز با صدور بیانیه ای از شهید قنطار به عنوان الگویی برای جوانان مسلمان و جهان عرب یاد کرد.
در این بیانیه آمده است: سمیر قنطار در سال 1962 در شهرک کوهستانی عبیه در یک خانواده مبارز لبنانی چشم به جهان گشود و در سال 1976 به جبهه آزادیبخش فلسطین پیوست و در چهارده سالگی به عنوان فرمانده عملیات موسوم به جمال عبدالناصر برگزیده شد که طی آن شش تن از صهیونیست ها از جمله دانی هاران دانشمند هسته ای این رژیم به هلاکت رسیدند و 12 نفر دیگر زخمی شدند و قنطار در همین سال توسط صهیونیست ها بازداشت شد و بیش از 30 سال از عمر خود را زیر بدترین شکنجه های وحشیانه سپری کرد تا آنکه در سال 2008 در طی فرآیند مبادله اسراء میان حزب الله و رژیم صهیونیستی آزاد شد.
همچنین دبیرخانه کنگره عمومی احزاب عرب نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سمیر قنطار در صحنه جهاد با باندهای تروریست تکفیری در سوریه، توسط جنگنده صهیونیستی به شهادت رسید؛ قنطار عمر خود را وقف نبرد با دشمن صهیونیست کرده بود و خون شهید قنطار همچون خون سایر شهدای بزرگوار این راه همانند سید عباس موسوی و حاج عماد مغنیه روشنگر راه آزادی و پیروزی خواهد شد.
از سوی دیگر جبهه ملی پشتیبان محور مقاومت در اردن نیز در اطلاعیه ای به همین مناسبت تاکید کرد:  شهید قنطار فراتر از رویکردهای منطقه ای، طائفه ای و قومی قرار داشت.
تجمع عربی - اسلامی حامی گزینه مقاومت نیز در بیانیه ای از سمیر قنطار به عنوان سمبل، رهبر و معلم مکتب عزت و سربلندی و ایستادگی و ایثار نام برده و تاکید کرد: قنطار شهید امت و شاهدی بر آن در دوران نیرنگ ها و سختی ها و تندبادهای ائتلاف صهیونیسم و تکفیری های تروریست است.
قیس الخزعلی دبیرکل مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق به نمایندگی از سوی رهبران نیروهای مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی هم در نامه ای به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، شهادت سمیر قنطار را به وی تبریک و تسلیت گفت.
الخزعلی در این نامه تاکید کرده است: این جنایت بار دیگر از توطئه مشترک صهیونیست ها و تکفیری ها در هدف قرار دادن نیروهای مقاومت پرده برداشت و بطور حتم پیروزی همپیمانان ما در رویارویی با صهیونیست ها و آمریکا و اذناب آنها در منطقه نزدیک است.
در همین راستا ابوآلاء دبیرکل گردانهای سیدالشهداء در عراق نیز با ارسال نامه ای به دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: شهادت مهر تاییدی بر یک عمر جهاد و مبارزه سمیر قنطار بود؛ وی به راستی سردار اسیران آزاده و نیروهای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بود.
شبل الزیدی دبیرکل گردانهای امام علی (ع) نیز در نامه ای به سید حسن نصرالله، شهادت قنطار را تبریک و تسلیت گفته و این جنایت صهیونیستی - تکفیری را محکوم کرد.
از سوی دیگر شیخ اکرم کعبی دبیرکل مقاومت اسلامی جنبش النجباء عراق در نامه ای به سید حسن نصرالله نوشت: قنطار به شهادت در راه خدا و مقاومت اسلامی که برای هر مومن غیوری افتخار دنیوی و آخروی بشمار می رود، نائل آمد. 

 رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی شنبه شب (28 دی ماه) در جرمانا واقع در حومه دمشق با شلیک چهار موشک از هواپیماهای جنگی در سرزمین های اشغالی، سمیر قنطار را به شهادت رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها