مشاور اسد: اوضاع سوریه بهتر شده است

مشاور اسد: اوضاع سوریه بهتر شده است
چهارشنبه 2 دی 1394 - 10:54

مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه اوضاع کنونی این کشور را بسیار بهتر از گذشته توصیف کرد و گفت، قطعنامه های اخیر سازمان ملل بیانگر شکست غرب در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بثینه شعبان" در مصاحبه با شبکه "المیادین" لبنان با استقبال از دو قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص سوریه تأکید کرد: اجرایی شدن این قطعنامه‌ها در گرو اراده طرفهای ذیربط در جنگ علیه تروریسم و همچنین قانع شدن کشورهای حامی گروه‌های تروریستی درباره این موضوع است که راه در برابر آنها بسته شده.
شعبان ادامه داد: سوریه با بدترین وضع مواجه شد، و اوضاع کنونی بسیار بهتر از گذشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که در سال 2016 تلاشهایی مثبت و موفقیت آمیز برای مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح در سوریه صورت گیرد.
شعبان در خصوص دو قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره سوریه گفت: دلیل صدور این دو قطعنامه شکست غرب و پایداری ملت و ارتش سوریه است.
 

"بثینه شعبان: آتش بس بعد از مبارزه با تروریسم امکان پذیر است"

* هیچگاه از خطوط قرمز عقب نشینی نمی کنیم
شعبان برگزاری مذاکرات در زمان مشخص در اوایل سال 2016 را به دلیل تلاشها برای تعیین هیئت معارضان تحت نظارت سازمان ملل بعید دانست و اظهار داشت: ملت و ارتش سوریه چیزی را که به کرامت و حاکمیت آنها صدمه بزند، نمی پذیرند .. هیچ طرفی صد در صد پیروز نیست، ولی هیچگاه از خطوط قرمز عقب نشینی نمی کنیم.
وی یکی از خطوط قرمز را وحدت اراضی سوریه و ملت این کشور عنوان کرد، و لغو تحریم های اقتصادی را بخشی از هرگونه راه حل آینده دانست.
شعبان تأکید کرد: هدف چه در میدان و چه در مذاکره سیاسی بازگشت امنیت و ثبات به سوریه است، و آتش بس بعد از مبارزه با تروریسم امکان پذیر است.
* نشست نیویورک عربستان را در تنگنا قرار داد
وی با بیان اینکه نشست نیویورک عربستان را در تنگنا قرار داد، خاطرنشان کرد: تحولات اخیر بیانگر عقب نشینی غرب و شکست مواضع آن درباره سوریه است.
بثینه شعبان گفت: دولت کنونی ترکیه برای این کشور و مردم آن فاجعه ایجاد خواهد کرد، و آینده این کشور روشن نخواهد بود.
وی با رد تلاشها برای تشکیک در قاطع بودن ائتلاف روسیه – سوریه تأکید کرد: مسکو دوستی هپیمان و قابل اطمینان است و هیچگونه اهداف استعماری ندارد.

* ائتلاف سوریه، روسیه و ایران، ائتلاف واقعی است
شعبان همچنین با تکرار مواضع خود در خصوص ائتلاف سوریه روسیه ایران آن را "ائتلاف واقعی" نامید.
شعبان در خصوص مسائل مطرح شده قبلی درباره هماهنگی چهارجانبه و ایجاد اتاق تبادل اطلاعات بین روسیه، سوریه، ایران و عراق برای مبارزه با تروریسم گفت: اگر عراق می توانست در این زمینه گام بردارد، این توافق چهارجانبه صورت می گرفت و اجرایی می شد. صحبتهایی هم در خصوص فشارهای اعمال شده علیه بغداد برای جلوگیری از مشارکت این کشور در این هماهنگی های چهارجانبه مطرح شد.
* مقاومت با شهادت قنطار ادامه دارد
شعبان درباره تجاوز اسرائیل به شهر "جرمانا" در سوریه و شهادت "سمیر قنطار" گفت: اسرائیل با ترور قنطار، نمی تواند مقاومت را از بین ببرد؛ قنطار از مرزهای جغرافیایی فراتر رفت و او شهید راه حق است.
وی با ابراز امیدواری برای تبدیل شدن الگوی سمیر قنطار به یک مکتب، تأکید کرد که سیاست اسرائیل در طول تاریخ بر ترور استوار بوده است؛ و این ترورها تفاوتی با اقدامات گروه های تروریستی در سوریه، عراق و دیگر مناطق دنیا ندارد زیرا تروریسم اهداف یکسانی را دنبال می‌کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها