شرط‌های اردوغان برای ارتباط با اسرائیل

شرط‌های اردوغان برای ارتباط با اسرائیل
چهارشنبه 2 دی 1394 - 13:41

رئیس جمهور ترکیه، شرطهایی را برای از سرگیری روابط دوستانه با رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"ایهود یعری" تحلیلگر مسائل عربی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی با لحنی صلح طلبانه تصریح کرد، منطقه از بازگشت روابط دوستانه ترکیه و اسرائیل بهره مند می شود. اما وی با این حال بر مسأله پرداخت غرامت از سوی اسرائیل در پی حادثه کشتی مرمره تاکید کرد."
این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد: "اردوغان این پیامها را برای آغاز گفتگو با اسرائیل ارسال کرد. یکی از عواملی که باعث روی آوردن اردوغان به اسرائیل شد مسأله گاز است. اردوغان به میدانهای گازی اسرائیل چشم دوخته و خواستار انتقال آن از اراضی ترکیه به اروپا است."
وی افزود: "اردوغان برای از سرگیری روابط با اسرائیل پیش شرطهایی قرار داده، که یکی از آنها پرداخت غرامت به قربانیان حادثه کشتی مرمره است. وی همچنین مسأله رفع محاصره غزه را نیز بعنوان شرط از سرگیری روابط دو جانبه مطرح کرده است."
یعری در ادامه گفت: "حضور قدرتمند روسیه در منطقه و مواضع آن علیه آنکارا از مهمترین عامل روی آوردن اردوغان به اسرائیل است."
وی اظهار داشت: "اردوغان پوست اندازی نمی کند. او هچنان یک گونه ترکیه ای از اخوان المسلمین است و اسرائیل را دوست نمی داند، وی تنها در راستای منافع ترکیه پیش می رود."

پربیننده ترین خبرها