الجزایر: به فتوای سلفی‌ها توجه نمی‌کنیم

الجزایر: به فتوای سلفی‌ها توجه نمی‌کنیم
چهارشنبه 2 دی 1394 - 17:47

العالم ـ وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر با انتقاد از اظهارات تحریک‌آمیز جریان‌های سلفی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بدعت دانستن جشن میلاد پیامبر(ص) و تحریم مشارکت در این قبیل مراسم، تاکید کرد که برپایی این مراسم در الجزایر ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عیسی وزیر اوقاف و امور دینی الجزائر در یک نشست مطبوعاتی با یوسف الدعیس همتای فلسطینی خود در ایالت تیبازا در الجزایر گفت: "الجزایر به فتواهای آنها گوش نمی دهد". وی کسانی که این گونه فتواها را صادر می کنند، به تلاش برای تخریب نشانه های دینداری در الجزایر متهم کرد.

به نوشته "سی ان ان"، وی افزود: ملت الجزایر حضرت محمد(ص) را دوست دارند و با عشق میلاد ایشان را جشن می گیرند. و هیچ تصمیم یا سخنی که بدون درنظر گرفتن مسایل فرهنگی آنها مطرح شود، نمی تواند ملت الجزایر را از جشن گرفتن در چنین روزی بازدارد. همچنین الجزایری ها روز استقلال کشور را به نبی اکرم (ص) اهدا کردند و پس از استقلال فرزندان خود را به نام مبارک ایشان نامگذاری کردند؛ از این رو الجزائر هرگز مراسم جشن در چنین روزی را متوقف نخواهد کرد.

روز گذشته بنا به روایت برادران اهل سنت، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) بود، در حالی که اتباع اهل بیت(ع) بر این باور هستند که 17 ربیع الاول میلاد حضرت رسول اکرم(ص) است. برای دوری از هرگونه فتنه انگیزی و تفرقه و به منظور نزدیکی میان اهل سنت و شیعیان، این هفته در جمهوری اسلامی "هفته وحدت" نامگذاری شده است.

یادآور می شود ملت الجزایر جشنهای گسترده ای در این مناسبت شریف برگزار می کنند و این مراسم ها به یک مناسبت خانوادگی تبدیل می شود؛ خانواده ها دور هم جمع می شوند و کودکان به شادی و آتش بازی می پردازند.

در حالی که طی سالهای اخیر برخی از جریان ها در الجزایر خواستند از برپایی جشن در مراسم میلاد پیامبر(ص) جلوگیری کنند؛ از جمله "ابوعبدالمعز محمد علی فرکوس" که امام سلفی لقب دارد، مدعی شد که این مراسم بدعت است و پیامبر(ص) میلاد خود و یا هیچ یک از پیامبران قبل از خود را جشن نگرفت.

اما وزیر اوقاف الجزایر بار دیگر با ردّ این قبیل ادعاهای سلفی ها، بر استمرار آیین دیرینه جشن و شادی در میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها