رسوایی محاکمه تروریست‌های داعش در بحرین!

رسوایی محاکمه تروریست‌های داعش در بحرین!
چهارشنبه 2 دی 1394 - 21:49

رژیم بحرین که با سلاح رسانه و کمک مالی به گروهک تروریستی تکفیری داعش کمک می کند، اینک در اقدامی نمادین برای محاکمه عناصر شاخه گروهک تروریستی داعش در بحرین، دادگاه تشکیل داده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، در نخستین جلسه محاکمه اعضای باند تروریستی داعش در بحرین، فاش شد که متهم اصلی این پرونده، ترکی بنعلی تئوریسین گروهک داعش و 3 برادر وی به ویژه عبدالله بنعلی هستند. همچنین در این جلسه مشخص شد که یک مدرس عضو این باند نیز از شغل خود برای ترویج فکر تکفیری استفاده کرده است و این باند برای اقدامات تروریستی علیه شیعیان در مسجد جامع عالی شیعیان این کشور برنامه ریزی کرده بود.

پایگاه اینترنتی مراه البحرین، در گزارشی نوشت این دادگاه بزرگ برای محاکمه 24 فرد (16 تا 42 ساله) از جمله ترکی بنعلی تئوریسین گروهک داعش و برادرانش برگزار شد.
بر اساس بیانیه دادستانی بحرین، این 24 نفر در اقدامی غیرقانونی شاخه یک گروهک تروریستی را ایجاد کرده و فرماندهی آن را برعهده گرفتند، و علاوه بر دستیابی به سلاح، در زمینه استفاده از سلاح و بمب برای اهداف تروریستی آموزش دیده اند.

واقعیت این است که برگزاری این دادگاه در بحرین پس از گذشت مدت طولانی از انتشار اخبار متعدد از حضور عناصر داعش در بحرین و حمایت رژیم آل خلیفه از تروریست های داعش، قبل از هر چیز، مهر تاییدی است بر صحت این اخبار.

از سوی دیگر این عناصر مانند شهروندان عادی در دادگاهی در بحرین محاکمه می شوند و علیرغم این که در تروریستی بودن گروهک داعش هیچ تردیدی نیست و تنها حامیان این گروهک حاضر نیستند به صراحت اعلام کنند که داعش گروهکی تروریستی است، این عناصر حتی از حق داشتن وکیل نیز برخوردارند. این درحالی است که مقامات آل خلیفه انقلابیون و شهروندان بی گناه بحرینی را که در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت می کنند، تروریست می خوانند و در محاکمه هایی ظالمانه، بی رحمانه ترین احکام را علیه آنها صادر می کنند.

بر اساس شواهد و قرائن، عناصر ترورستی داعش، چنان خیال آسوده ای در بحرین داشته اند که به اذعان دادستانی بحرین، متهم ردیف اول این پرونده، شاخه گروهک تروریستی داعش در بحرین  را تشکیل داده و به واسطه دو برادر خود به عنوان متهم های ردیف دوم و سوم، توانسته سایر اعضا را جذب کند و آموزش های لازم را به این عناصر بدهد.

همچنین آنها توانسته اند، عناصر این شاخه داعش را به مقر و اردوگاه های داعش داعش در عراق و سوریه اعزام کنند تا دوره های آموزشی لازم را در زمینه استفاده از سلاح و مواد منفجره و نیز شرکت در عملیات نظامی و تروریستی، بگذرانند.

دادستانی بحرین متهمان دوم، چهارم و دهم تا بیست و چهارم را به گذراندن دوره های آموزشی استفاده از سلاح و مواد منفجره و.. با هدف ارتکاب جرم و جنایت تروریستی در بحرین متهم کرد.

به اعتراف دادستانی بحرین، متهمان دوازدهم، سیزدهم و هیجدهم چنان احساس آرامشی در بحرین داشته اند که به صورت آشکارا، نظامیان و نیروهای امنیتی بحرین را به تبدیل شدن به ابزار دست آنها برای ماموریت های تروریستی، دعوت کرده اند.

به اذعان دادستان بحرین، متهم دوم بعد از پیوستن به شاخه گروهک تروریستی داعش در بحرین، به سوریه سفر کرده و پس از گذراندن دوره های آموزشی و شرکت در اقدامات تروریستی، مجدد به بحرین بازگشته و به جذب نیرو پرداخته است.

این دادگاه در حالی برگزار شده است که رژیم بحرین بارها با ورود مبلغانی از کشورهای منطقه به این کشور موافقت کرده که هدفشان جمع آوری کمک مالی برای آنچه جهاد در سوریه و عراق می خوانند، بوده است.

در همین حال، یک وزیر بحرینی نیز آنچه را داعش در عراق مرتکب می شود، انقلاب مردمی خوانده و عراقی ها را مردمی تحت ظلم عنوان کرده است اما مقامات بحرین همواره اعتراضات مسالمت آمیز مردم مظلوم بحرین را اقدامات تروریستی می دانند.

نکته جالب این که رژیم بحرین در مورد معنا و مفهوم تروریسم هم معیارهای دوگانه ای دارد؛ در این کشور آتش زدن لاستیک در خیابان ها اقدامی تروریستی است اما تیراندازی به سوی حسینیه ها غیر قابل پیگیری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها