قطع روابط با آمریکا در پارلمان آذربایجان مطرح شد

قطع روابط با آمریکا در پارلمان آذربایجان مطرح شد
پنج‌شنبه 3 دی 1394 - 10:39

نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان قطع روابط با آمریکا و ممانعت از ورود برخی از شخصیت های آمریکایی به این کشور را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "روشان رضاييف " دیروز (چهارشنبه) بررسی این پیشنهادها را در پارلمان مطرح کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع در پارلمان جمهوری آذربایجان که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد درخواست رضاییف به این علت صورت گرفته است که برخی از موسسه های آمریکایی سیاست "یک بام و دو هوا " را در پیش گرفته اند و برای گسترش سلطه خود بر جمهوری آذربایجان تلاش می کنند.

این نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان، واشنگتن را به گسترش پدیده تبعیض دینی و قومی و محدود در آزادی بیان و مطبوعات و برخی از شخصیت های سیاسی را به دست داشتن در قضایای فساد طی سال های گذشته متهم کرد.

رضاييف با بیان اینکه سازمان اطلاعات آمریکا از طریق شبکه های اجتماعی از مردم جاسوسی می کند، آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشور های دیگر و به بازی گرفتن انتخابات دراین کشورها متهم کرد.

این نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان، این اظهارات را پس از آن ایراد کرد که " کریس اسمیت " رئیس کمیته حقوق بشر "هلسینکی " درآمریکا روز 18 دسامبر با ارائه گزارشی به کنگره آمریکا، جلوگیری از ورود شخصیت های ارشد دولت آذربایجان به آن کشور به بهانه نقض حقوق بشر در جمهوری آذربایجان را خواستار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها