حیدر العبادی: نظامیان ایرانی درخاک عراق نیستند

حیدر العبادی: نظامیان ایرانی درخاک عراق نیستند
جمعه 4 دی 1394 - 21:46

العالم - نخست وزیر عراق امروز( جمعه ) تاکید کرد که هیچ نظامی ایرانی در خاک عراق حضور ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، "حیدر العبادی" ، امروز( جمعه) در گفت و گو با الشرق الاوسط ، تاکید کرد: مقام های ترکیه می گویند که نیروهای نظامی خود را به عراق فرستاده اند تا نیرویی نظامی در مقابل نیروی نظامی ایران تشکیل بدهند ولی واقعیت اینست که ایران به عنوان کشوری همسایه و چه بسا دارای نوعی نفوذ به علت داشتن طولانی ترین مرز با عراق هیچ نیروی نظامی خود را در خاک کشور ما مستقر نکرده است.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش هیچ منطقه ای را در مرز عراق و ترکیه اشغال نکرده است تا امنیت ترکیه را به خطر بیندازد.

وی یادآور شد : اکثر تروریست های بیگانه از خاک ترکیه وارد سوریه و از آنجا وارد عراق می شوند.

نخست وزیر عراق افزود: داعش از خاک عراق هیچ تهدیدی برای ترکیه ایجاد نمی کند زیرا هیچ منطقه ای که در مرز این دو کشور باشد ، اشغال نکرده است و اگر ترکیه داعش را تهدیدی برای خود می داند ، باید بداند که این گروه تروریستی مناطقی را در مرز سوریه و ترکیه اشغال کرده است.

العبادی گفت:همانگونه که اکثر تروریست های بیگانه از طریق ترکیه ابتدا وارد سوریه سپس وارد عراق می شوند ، بسیاری از محموله های نفتی مسروقه و غیره نیز از طریق ترکیه قاچاق می شود.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: ما واقعاً نمی دانیم که چرا ترکیه وارد موصل شده است. مقام های ترکیه می گویند که برای حفاظت از مربیان نظامی خود وارد موصل شده اند در حالی که عراق از ترکیه درخواست اعزام مربی نظامی نکرده است. مساله دیگر اینکه در عراق دوره های آموزش نظامی در مناطق امن برگزار می شود که هیچ خطری این مناطق را تهدید نمی کند.

وی افزود: ما چند مستشار و مربی نظامی از کشورهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به خدمت گرفته ایم ولی این مستشاران و مربیان نظامی در پایگاه های ارتش عراق آموزش می دهند که تعداد آن 5 پایگاه بوده و کاملاً امن است و نیروهای عراقی از این پایگاه ها حفاظت می کنند، لذا ما هرگز از ترکیه نخواسته ایم که مربیان نظامی خود را به منطقه ای خطرناک اعزام کند.

العبادی گفت: ترکیه به بهانه حفاظت از مربیان نظامی خود نیروهای نظامی اش را به موصل  فرستاده است. هیچ نیروی زمینی بیگانه در خاک عراق وجود ندارد . نَه نیروی زمینی آمریکائی، نَه فرانسوی ، نَه آلمانی ، نَه انگلیسی و نه استرالیائی در عراق وجود ندارد و ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش فقط پشتیبانی هوائی از ارتش عراق می کند. ما از کشورهای ائتلاف مستشار و مربی نظامی به خدمت گرفته ایم ولی هیچیک از این کشورها نیروی زمینی خود را به عراق اعزام نکرده است و فقط ترکیه است که نیروهای زمینی اش را با تجهیزات به عراق فرستاده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها