عملیات نیروهای عراقی علیه داعش نزدیک الحویجه

عملیات نیروهای عراقی علیه داعش نزدیک الحویجه
يکشنبه 6 دی 1394 - 11:25

العالم - نیروهای عراقی در یک عملیات نزدیک منطقه الحویجه ، شماری از سرکردگان ارشد گروه داعش را کشته و برخی را به اسارت درآوردند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  برخی منابع محلی و امنیتی از حضور بالگردهای تهاجمی دراین عملیات  خبر دادند که شبیه عملیات مشترک نیروهای ویژه کرد با همکاری نیروهای ویژه آمریکا نزدیک الحویجه (از شهرستان های استان کرکوک ) بود که در ماه اکتبر انجام شد.

مقام های امنیتی عراق اعلام کردند این عملیات، شبانه در منطقه ریاض واقع در جنوب شرق الحویجه که تحت تسلط  گروه داعش است و در جنوب غرب کرکوک که کردها بر آن تسلط دارند، انجام شد.

سرتیپ " سرحد قادر" رئیس پلیس کرکوک  گفت: دراین عملیات؛ مخفی گاههای داعش هدف قرار گرفت و به کشته شدن شماری از عناصر این گروه تروریستی و بازداشت برخی از آنان منجر شد.

قادر و برخی از مسئولان اعلام کردند که یکی از سرکردگان محلی این گروه موسوم به حسین الصافی نیز در این عملیات کشته شد.

"روکان مخلف جاسم " افسر برجسته پلیس الحویجه نیز اعلام بیان کرد: نه نفرازعناصر داعش بازداشت و 12 نفر کشته شدند اما مقام های منطقه کردستان عراق فوری آن را تاکید نکردند.

"ابراهیم الجبیری " یکی از مسئولان  شهرداری الحویجه نیز برانجام عملیاتی بر ضد گروه تروریستی داعش، پیش از تسلط گروه داعش بر این منطقه در سال گذشته تاکید کرد.

وی افزود: الصافی  از سال 2003 تا 2010 عضو گروه الجیش الاسلامی بوده و پس از آن به گروه انصار السنه پیوسته است.

وی بیان کرد: الصافی زمان سیطره داعش براین منطقه در ژوئن 2014 با این گروه بیعت کرد و به عنوان فرمانده تروریستهای منطقه ریاض تعیین شد.

در اکتبر گذشته نیز نیروهای کرد مبارزه با تروریسم  و نیروهای ویژه آمریکا طی  حمله ای توانستند 70 گروگان را آزاد کرده و دو سرکرده داعش را به اسارت درآوردند اما آنان را به فرماندهی مرکزی بغداد تحویل ندادند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها