دلیل افزایش انتقادهای داخلی از اردوغان

دلیل افزایش انتقادهای داخلی از اردوغان
دوشنبه 7 دی 1394 - 15:10

دو تن از نمایندگان پارلمانی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه اعلام کردند؛ سیاست های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و احمد داود اوغلو نخست وزیر این کشور مشکلات بغرنج داخلی و خارجی بسیاری را ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "باریش یارکاداش" یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خلق تی وی ترکیه گفت : این دو نفر (اردوغان و اوغلو) از ابتدا به مردم ترکیه درباره بحران سوریه دروغ می گویند .
یارکاداش تأکید کرد: همه جهانیان به خوبی می دانند که دولت آنکارا از همه گروه های تروریستی فعال در سوریه حمایت می کرد و هم اکنون نیز می کند .
ارن اردم نیز در این مصاحبه تلویزیونی خاطرنشان کرد: رجب طیب اردوغان و احمد داود اوغلو درباره قضیه سرنگونی جنگنده روسی نیز دروغ می گویند و قبلاً نیز درباره قضیه قاچاق گاز شیمیایی سارین از خاک ترکیه به سوریه دروغ می گفتند .
اردم از تحت فشار قرار گرفتن خود توسط اردوغان به علت فاش کردن قضیه قاچاق سارین به سوریه خبر داد و افزود: همه اطلاعات محرمانه مربوط به قاچاق گاز سارین از ترکیه به مناطق تحت تصرف تروریست های فعال در سوریه در پرونده دادیار دادستان شهر آدانا (جنوب مرکزی ترکیه) موجود است .
اردم گفت: همه اطلاعات مربوط به کامیون های سرویس اطلاعات ملی ترکیه که حامل اسلحه برای گروه های تروریستی فعال در سوریه بودند، در همان پرونده موجود است .
اردم تأکید کرد: دولت همه افسران امنیتی ، دادیارها و قضاتی را که روز 19 ژانویه 2014 دستور بازرسی کامیون های حامل اسلحه سرویس اطلاعات ملی ترکیه را صادر کرده بودند ، بازداشت کرد .
افق سویلِمِز وزیر پیشین اقتصاد ترکیه نیز دیروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کولوسال ترکیه گفته بود که نظام اردوغان سیاست تفرقه افکنانۀ خطرناکی را در منطقه خصوصاً سوریه و عراق درپیش گرفته است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها