نوری مالکی: حاکمیت عراق خط قرمز ماست

نوری مالکی: حاکمیت عراق خط قرمز ماست
دوشنبه 7 دی 1394 - 23:07

العالم - رییس ائتلاف دولت قانون عراق با تاکید براینکه به ترکیه و هیچ کشور دیگری اجازه مداخله در امور داخلی کشورمان داده نمی شود، افزود: حاکمیت عراق و اراده ملی خط قرمز ماست.

به گزاش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" این مطلب را در مراسم اولین سالگرد شکسته شدن محاصره بخش "بلد" از چنگال گروه تروریستی"داعش" بیان کرد.
پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" به نقل از مالکی نوشت: "به هیچ طرفی خواه ترکیه یا دیگر کشورها و طرف های خارجی اجازه مداخله در امور داخلی عراقی داده نمی شود".
نخست وزیر سابق عراق خاطر نشان کرد: امروز با اهالی این سرزمین عزیز که دانش آموختگان مدرسه اهل بیت (ع) هستند علیه کسانی می ایستیم که دیگران را به خونریزی، کینه و طایفه گری دعوت می کنند. 
وی افزود: برخی (در عراق و خارج این کشور) دریافتند که نمی توانند تاریخ را تغییر دهند و اهل سنت و شیعه نیز دریافتند که باید با یکدیگر همزیستی داشته و افعی ها را برانند.
المالکی همچنین در قسمتی دیگر از سخنان خود ائتلاف نظامی جدید اعلام شده توسط عربستان را ائتلاف مشکوک، طایفه ای، کینه توز و خیالی دانست و اظهار داشت: هدف این ائتلاف تجزیه عراق است و به همین دلیل باید در برابرش ایستاد. 
وی همچنین آشتی ملی در عراق را ضروری خواند و تاکید کرد: آغاز روند آشتی ملی در کشور ضروری است؛ اما نه با شعار، بلکه با آشتی واقعی که به وحدت و حاکمیت عراق و اتخاذ موضع قاطع در برابر داعش و طایفه گری ایمان داشته باشد. 

پربیننده ترین خبرها