مصر: عربستان، میانجیِ سازش با ترکیه نیست

مصر: عربستان، میانجیِ سازش با ترکیه نیست
چهارشنبه 9 دی 1394 - 19:01

وزیر خارجه مصر در آستانه سفر به ریاض، هرگونه میانجیگری عربستان بین ترکیه و مصر را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سامح شکری که همزمان با سفر رئیس جمهور ترکیه به عربستان، به منظور دیدار با شماری از مقامات سعودی وارد ریاض شده، اخبار منتشر شده درباره میانجیگری عربستان بین ترکیه و مصر را تکذیب کرد.
وزیر امور خارجه مصر چهارشنبه در سفری یک روزه وارد ریاض شد. وی در این سفر با تعدادی از مسئولان سعودی دیدار کرد و اوضاع خاورمیانه را با آنها مورد بررسی قرار داد.
سامح شکری هنگام ترک فرودگاه قاهره تصریح کرده بود که در جریان سفر به عربستان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که وی نیز به عربستان سفر کرده، دیداری نخواهد داشت. وی همچنین هرگونه میانجیگری عربستان بین ترکیه و مصر را تکذیب کرد.
وزیر مصری همچنین اعلام کرد که دیدار با شماری از مسئولان سعودی به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه و آماده سازی برای دور جدید اجلاس شورای هماهنگی مصر و عربستان در دستور کار برنامه های وی در جریان سفر به عربستان قرار دارد.

از زمان برکناری محمد مرسی و روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی در مصر، روابط دولت حزب اخوانی عدالت و توسعه در ترکیه با قاهره تیره شده است. اردوغان دولت سیسی را کودتاچی نامیده و از مرسی و سران اخوان المسلمین حمایت کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها