روحیۀ شیعیان فوعه و کفریا پس از ماه‌ها محاصره +فیلم

چهارشنبه 9 دی 1394 - 21:42

شماری از اهالی مناطق فوعه و کفریا در حومه ادلب که به موجب توافق مبادله میان ارتش سوریه و عناصر مسلح از این مناطق خارج شدند، تاکید کردند که ساکنان این دو شهر شیعه‌نشین، همچنان از روحیه عالی برخوردار هستند.

یکی از اهالی منطقه کفریا و فوعه به خبرنگار شبکه العالم گفت: محاصره تاثیری بر فرزندان رسول الله (ص) ندارد، ما مقاوم باقی خواهیم ماند. همانطور که در گذشته قوی بوده ایم، به خواست خدا پس از این نیز قوی خواهیم ماند".

یک شهروند سوری دیگر نیز تاکید کرد که روحیه اهالی مناطق کفریا و فوعه بسیار خوب است و مردان در این مناطق مستقر هستند و روحیه شان بسیار بالاتر از حد تصور است، محاصره بر خوردن و نوشیدن تاثیر می گذارد، اما بر روحیه و ایمان ما تاثیر نمی گذارد، زیرا ایمان ما بسیار قوی است.

یک زن سوری هم که در مراسم استقبال از اهالی کفریا و فوعه حضور داشت، به خبرنگار العالم گفت: همه آنان خانواده های ما هستند، اگر چه از اعضای خانواده من کسی درمیان آنان نیست، اما همه آنان مانند خانواده من هستند و درهر حال خدا را شکر می کنیم".

"یاسین نعنوس" مسئول بهداشت ریف دمشق درگفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: تا این لحظه مورد اورژانسی که نیاز به رفتن به بیمارستان پیدا کند، ندیده ایم، درتعامل با بیماران اصولی وجود دارد و هر کسی که به عمل جراحی نیاز داشته باشد، تحت عمل جراحی مناسب قرار می گیرد و دارو و امکانات پزشکی موجود است و دراختیار بیماران قرار می گیرد، خواه در وضعیت عادی باشند و خواه بیماری آن ها مزمن باشد.

پربیننده ترین خبرها