حجر الاسود و القدم از عناصر مسلح خالی می‌شود

حجر الاسود و القدم از عناصر مسلح خالی می‌شود
چهارشنبه 9 دی 1394 - 23:17

توافق انتقال عناصر مسلح داعش از مناطق حجر الاسود و القدم در جنوب دمشق که درپی هلاکت "زهران علوش" سرکرده جیش الاسلام به حال تعلیق درآمده بود، در روزهای آینده اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تماس ها به ارائه پیشنهادی جدید منجر شده است که براساس آن راه جدیدی به جای مسیر پیشین که از مناطق تحت سلطه "جیش الاسلام " عبور می کرد، باز شود.

اطلاعات واصله حاکی از آن است که جبهه النصره نیز منتظر موافقت با درخواست تخلیه منطقه ریف دمشق جنوب از عناصر مسلح و انتقال آن به سمت شهر ادلب است.

دفاتر سازمان ملل دردمشق برای هماهنگی با طرف های ذیربط در دولت سوریه برای اجرای این خواسته تلاش می کنند. این درخواست بعد از طرح موضوع توافق مشابه میان دولت سوریه و گروه داعش مطرح شده است.

واضح است که توافق خارج کردن عناصر مسلح داعش برخلاف آنچه که برخی از رسانه ها منتشر کردند، نتیجۀ اختلافات میان عناصر مسلح درباره مقصد اخیرشان نبوده، بلکه به علت پیامدهای هلاکت زهران علوش در غوطه شرقی بوده است.

سخن از اختلاف میان عناصر مسلح درباره مقصد اخیر آنان پذیرفتنی نیست، چرا که عناصر مسلحِ مایل به خروج از این مناطق، عضو داعش یا " لواء العز " و عناصر مسلح ترکمن هستند و همه آنان با داعش بیعت کرده اند و اختلافی میان آنان نیست و برای رفتن آنان به رقه که داعش در آن حضور قوی دارد، مانعی وجود ندارد. اما در خصوص مخالفت جبهه النصره با خروج عناصر مسلح از این منطقه باید گفت که جبهه النصره منتظر پاسخ سازمان ملل و دولت سوریه برای اخراج عناصر مسلح خود است و اکنون موضوع ازسرگیری اتمام توافق برای خروج عناصر مسلح در روزهای آینده مطرح است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها